Euroopa autotootjad on hädas! Volkswagenis toimuv on alles algus...
Saksa autotootja Volkswgeni pretsedenditu samm sulgeda tehas Saksamaal peegeldad Euroopa autotootjate suuremaid probleeme, mille peapõhjuseks on suutmatus konkureerida Hiina autotööstuse toodanguga, prognoosib MetalMiner.
Hiina on olnud Volkswageni jaoks kõige kasumlikum turg. Pildil Volkwageni toodang Hiina autonäitusel.
Foto: Volkswagen
Metallikaubandust, aga ka autotööstust analüüsiv MetalMiner toob esile, et Volkswageni tegevjuhi hinnangul on vaja tööstuse seisundi parandamiseks võtta kasutusele drastilisi meetmeid.
Euroopa Liidu eraettevõtted suurendasid 2022. aastal märkimisväärselt oma investeeringuid teadus- ja arendustegevusse, kuid kogusumma jääb alla Hiina ja USA ettevõtete panustele.
Autotööstuse tulevik on täiselektriline, praegu pole ühelgi investoril selles ilmselt enam mingit kahtlust. Selle tuleviku võitjate hulka, elektriautode ehitamisele pühendunud spetsialiseeritud ettevõtete kõrvale trügivad ka vana kooli autotootjad.
Tootmisettevõtted seisavad silmitsi üha keerukamate nõudmistega: tellimuste tähtajad lühenevad, kvaliteedistandardid karmistuvad ja kuluefektiivsuse vajadus kasvab. Globaalsed tarneahelad ja digitaliseerimine sunnivad otsima viise, kuidas tagada sujuv tootmine ja andmepõhine juhtimine.