Kaubanduskoda peab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostatud pikaajalise Eesti majanduspoliitika plaani positiivseks sammuks ning esitas selle täiendamiseks mitmeid ettepanekuid.

- Kaubanduskoja peadirektor Mait Palts.
- Foto: Andres Haabu
Kaubanduskoda toetab majanduspoliitika pika plaani dokumenti, kuna see sisaldab mitmeid häid põhimõtteid, sealhulgas positiivseid aspekte maksupoliitika osas, näiteks ettevõtete tulumaksusüsteemi säilitamise põhimõtet. Samas tervikuna on maksupoliitika roll selles dokumendis tagaplaanil. Kuna maksupoliitika avaldab olulist mõju majanduspoliitikale ja ettevõtete konkurentsivõimele, siis esitas kaubanduskoda ettepaneku lisada majanduse pika plaani dokumenti rohkem maksupoliitika üldiseid põhimõtteid. Näiteks võiks dokumendis olla kirjas, et maksupoliitika peab olema ettenähtav, et anda ettevõtetele investeerimiskindlust, maksumäärad peavad olema meie regioonis konkurentsivõimelised, majanduslanguse ajal ei tohi kehtestada uusi makse ning maksusüsteem peab olema lihtne nii maksumaksjale kui ka -kogujale.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis on valminud Eesti majanduspoliitika põhimõtete alusdokument, pikaajalise majanduspoliitika plaan otsib uusi konkurentsieeliseid, eesmärgiks on aastaks 2035. kasvatada Eesti majandus kahekordseks.
Käesolev aasta saab olema meie tööstusele taaskord täis väljakutseid, tõenäoliselt kohati otsustav võitlus ellujäämise nimel, kirjutab Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?