Samal ajal, kui eksporditurg on tugevas languses, leidub eksportijate seas ka vastuvoolu ujujaid. Edu saavutanud ettevõtted tõdevad siiski, et võrreldes teiste riikidega peavad Eesti firmad väga palju pingutama.
Estover Piimatööstuse tegevjuht Hannes Mootse. Foto: Sille Annuk / Postimees / Scanpix
Estover Piimatööstus on suutnud leida üles kliendid Itaalias ning kasvatanud ettevõte käivet.
„Väga suur asi, mis selle tõusu põhjustab, on väga suur meeskonnatöö,“ ütles Estover Piimatööstuse tegevjuht Hannes Mootse. Samas, Itaalias oli suur juustu toorainete nõudlus pärast ulatuslikke põlenguid ja põudasid. Sealt haaras Estover Piimatööstus kinni.
Mootse tõdes, et eksporditurul on kliendil päris suur võim hinda survestada, sest tegijaid on palju. Klientide ees peab olema enesekindel ja olema hea läbirääkija.
Põhjamaades on tootmismahud palju suuremad ning Eesti tootjate hinnad võivad seepärast kallimad olla. Konkurentide tootmissüsteemid võivad olla rohkem automatiseeritud ning ongi seetõttu konkurentsivõimelisemad. Nemad võivad rohkem hinnas järele anda, mida Mootse sõnul Eestis eriti teha ei saa.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.