Euroopat ootab ees teatud liiki maapõueressursside põud ja meie loodusvarad võivad mängida olulist rolli selle kriisi leevendamisel. Eesti Mäeseltsi auliikmeks valitud Tallinna Tehnikaülikooli geoloogia instituudi vanemlektor Erik Väli sõnul pidurdab Eesti maapõueressursside kasutuselevõtmist tasakaal riigi ja kohalike omavalitsuste huvide vahel.

- Tallinna Tehnikaülikooli geoloogia instituudi vanemlektor Erik Väli.
- Foto: Tallinna Tehnikaülikool
Selleks, et anda oma panus tulevikku läbi maapõues leiduvate ressursside ja nende majandusliku potentsiaali uurimisse, võttis Väli 2016. aastal sügisel vastu kutse asuda tööle Tallinna Tehnikaülikooli Geoloogia instituuti. „Seal ootas mind ees uus ja huvitav väljakutse - jätkata oma mäendusalast tegevust teadus ja akadeemilises õhkkonnas,“ räägib Väli. „Õppejõuna annan edasi bakalaureuseõppekava „Maa süsteemid, kliima ja tehnoloogiad“ üliõpilastele aastakümnete jooksul omandatud kogemust, teen jõudumööda teadust ja hoian mentorina silma peal nii mõnelgi inseneriks pürgival andekal tudengil,“ kirjeldab Väli, kes ennustab eriala lõpetanutele suuri võimalusi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kogu maailm maadleb toorainekriisiga, aga kui ohtlik on kriis maavarateadlase pilgu läbi ja mis seda kriisi lahendada aitaks? Millised on üldse kriitilised maavarad ja kuidas saaksime tagada varustuskindluse?
Lähiaastatel saab Soome juurde mitu uut kaevandust. Euroopa Liit soovib vähendada sõltuvust Hiina metallidest ja lahenduseks on põhjanaabrite maavarad, kirjutab YLE uudiste portaal.
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.