Rootsi veokitootja Scania ja Euroopa suurim erametsaomanik SCA töötasid välja maailma esimese elektrilise puiduveoki. 80-tonnise kandevõimega veok transpordib puitu SCA Gimonäsis asuva puiduterminali ja Obbola paberivabriku vahel.
Scania elektriline metsaveok. Foto: Dan Boman/Scania
Scania e-mobiilsuse juht Fredrik Allard ütles pressiteates, et 80-tonnine akujõul töötav metsaveok näitab, et ka raskeveokeid saab elektrifitseerida. Ühtlasi on see vajalik samm Rootsi kliimaeesmärkide saavutamiseks. Elektriveoki kasutuselevõtt võimaldab vähendada puidutranspordiga tekitatavat süsiniku heitekoguseid 55 tonni võrra aastas.
Joogitooja A. Le Coq teatas, et ostis esimest korda ettevõtte ajaloos päris oma veoki, mis on ühtlasi Baltikumi esimene elektriveok. A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul hakkab veokit kasutama ettevõtte logistikapartner.
Nõudlus saematerjali järele on kasvamas kogu maailmas. Selle rahuldamiseks plaanivad suurimad Euroopa saeveskid oma toodangut suurendada, selgub Euroopa saeveskite kavatsuste uuringust.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.