Tartu Rakendusliku Kolledži VOCO uurimisprojektide juhi Sigrid Tani sõnul jõustuvad alates oktoobrist järgemööda uued Euroopa Liidu rohereeglid, mille tõttu peavad pangast laenu tahtvad või suurfirmadele allhanget tegevad Eesti ettevõtted hakkama tõendama oma piisavalt väikest keskkonnamõju.
- Puitmajade eksportijad peavad hakkama näitama kliendile oma ökoloogilist jalajälge. Foto: Liis Treimann
VOCO uurimisprojektide juhi Sigrid Tani kinnitusel on Skandinaaviasse müümisel mitmes sektoris juba mõnda aega reaalsus, et kliendile tuleb näidata, mis on olnud tootmise ökoloogiline jalajälg. „Kuigi ranged Euroopa Liidu reeglid alles hakkavad jõustuma, siis näiteks Norrasse palkmaju müües tuleb juba mõnda aega ette näidata, kust tuli kasutatud elekter või kuidas utiliseeriti jäägid. Sisuliselt tuleb raamatupidamisele üks kiht juurde, lisaks eurodele tuleb hakata arvet pidama ka tekitatud CO2 üle,” selgitas ekspert.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.