"Sisendhindade surve hakkas meile endast märku andma juba kevadel, kui saematerjali hinnad tõusma hakkasid. Proovisime tõusu edasi lükata ja seda võimalikult palju läbi efektiivsuse tasandada, kuid siiski pidime mitmel korral oma hindu klientidele tõstma, sest saematerjal moodustab 60 protsenti meie toodangu hinnast," kommenteeris Martin Kalle augustis kiiret kasvu näidanud tööstustoodete hindu.
Ta lisas, et praeguseks on kogu tootmine läinud tuntavalt kallimaks. "Sisendhindade kasv mõjub tarneahelas aga teatud viibeajaga, sest ka meie kaupadel tarneahelas esmalt edasimüüjad, maaletoojad, seejärel arendaja ja ehitaja, pärast seda jõuab kaup ja hinnatõus lõpptarbijani," selgitas Kalle ja lisas, et kohe võibki käes olla hetk, kui kogu hinnatõus tarbijani jõuab. "Tõenäoliselt hääletavad tarbijad jalgadega ja oodata võib nõudluse kukkumist."
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist Finantsuudised.ee.