Ehitusbuum jõudis aknatootjateni, mis ühelt poolt võib ettevõtjatele tuua sel aastal rekordilisi käibeid, kuid teisalt on süvenenud materjalide tarneprobleemid ja hinnakasv, mis on ka tarbija jaoks hindu poole võrra tõstnud.

- Aknatootjatel on käed-jalad tööd täis.
- Foto: Eiko Kink
Akna- ja uksetootja Rehpoli juht Rasmus Tomingas tõdes, et veel poole aasta eest oli olukord teine. „Aasta alguses oli pigem vaikne ja närviline ning konkurendid tegid väga alla omahinna pakkumisi,“ rääkis ta.
Kevadest jõudis aga ehitussektori koroonaehmatusest taastumine ka Rehpoli ja teiste tootjateni. Nüüd on tellimuste hulk nii suur, et kliendid peavad Tominga sõnul puitakna kättesaamiseks ootama tavapärasest kaks korda kauem - mõnel juhul koguni pool aastat.
Viking Window' juht Toomas Agasild tõdes, et tavapärase ühe kuu asemel on töökoormus viinud klientide ooteaja 3-4 kuuni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka ukse- ja aknatootja Fenestra juhatuse esimees Styv Solovjov kinnitas, et aasta alguse vaiksem periood on asendunud buumiga. „Teine ja kolmas on senini olnud rekordkvartalid uute tellimuste poolest ning seda kõigil meie põhiturgudel - Soomes, Rootsis ja Eestis,“ rääkis Solovjov ja lisas, et käesolevaks aastaks on oodata läbi aegade parimat müügitulemust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?