Autor: Tööstusuudised.ee • 23. märts 2021

Tulemas on õpilasvõistlus "Tööstusplokk 2020: Minecraft’i eri"

Seoses riigis kehtiva olukorraga korraldab Eesti Teadushuvihariduse Liit koostöös Eesti Masinatööstuse Liiduga noortele suunatud üle-eestilise õpilasvõistluse projekti “Tööstusplokk 2021: Minecraft’i eri", mis saab avalöögi 12. aprillil. Võistluse eesmärk on tutvustada noortele tööstuse köögipoolt ja innustada inseneerivaldkonna peale mõtlema.

Autor: Harro Puusild

Õpilasvõistluse eesmärgiks tutvustada noortele Eesti masinatööstusettevõtteid ja tehaseid läbi digitaalse loometegevuse. Lisaks saab hoida noorte tegevuse mõtestatuna ja pakkuda neile valdkondlikku koolitöö kõrval olevat vahelduslikku tegevust kasutades selleks digivahendeid.

„Masinatööstusel on Eestis muljetavaldav ajalugu, siin on ehitatud lennukeid, vedureid ja vaguneid, tehiskaaslasi kosmosesse jne, soovime läbi võistluse noortele tutvustada Eesti masinatööstusega seotud ettevõtteid ja populariseerida inseneeriat. Masina- ja metallitööstus on suurima osakaaluga töötleva tööstuse sektor, kus tegutseb 2200 ettevõtet ja mis annab tööd 35 000 inimesele,“ sõnas Eesti Masinatööstuse Liidu juht Triin Ploompuu.

Õpilasvõistluse sisuliseks tegevuseks on virtuaalses keskkonnas “Minecraft” nii riiklikult tuntud kui ka kohalike masinatööstuste ja tehaste ehitiste virtuaalsete mudelite loomine virtuaalsesse mänguruumi. Noored saavad osaleda kuni 3-liikmelistes võistkondades. Planeeritud osalejate arv kuni 2000 osalejat, mida saab vajadusel jooksvalt muuta.

Eesti Teadushuvihariduse Liidu juhatuse liige ja ürituse projektijuht Rasmus Kits sõnas, et antud võistlus toimub teist korda ning tulenevalt siiani kehtivatest erinevatest piirangutest, on hetkel vaja hoida noorte vaim värske ja terve. "Noorele on hetkel vaja muud tegevust lisaks koolitööle ning soovime panna neid proovile loovtegevuses kui ka tehnikamaailmas. Tegevus annab võimaluse ka lihtsalt mängida ja omavahel suhelda," märkis Kits.

Ta lisas, et selle aasta teema on LTT valdkonnale (loodus- ja täppisteadused ning tehnoloogia - toim) oluline. "Viime seda läbi koos Eesti Masinatööstuse Liiduga, kes tähistab sel aastal oma 85. sünnipäeva ja annab oma panuse, et noored saaksid lähemalt tuttavaks masinatööstusega. Meie eesmärgiks on panna noori nägema tööstuse hingeelu ning sellega lähemalt tuttavaks saada. On juba pikalt teada murekoht, kus valdkonnas on terav puudus inseneridest ja läbi selle võistluse loodame noori rohkem innustada ja inseneeriavaldkonna peale mõtlema panna ja tegutsema suunata," selgitas Kits.

Eesti Teadushuvihariduse Liit on välja pannud parimatele ka auhinnad. Oma panuse on andnud ka meie hea partner Haridus- ja Teadusministeerium ning Telia ja Nortal.

Võistlus kestab kaks nädalat, 12.-25.04.2021. Parimad tööd selguvad mai kuu keskel ning neid hindab 6-liikmeline oma ala spetsialistidest ja Minecraft keskkonda hästi tundev komisjon.

Võistlustöid hinnatakse neljas vanusekategoorias (7-10-aastased, 11-13-aastased, 14-16 aastased ning 17-19-aastased) ning nelja hindamiskriteeriumi alusel: Tehniline täpsus ja erilisus, ehitise tehniline teostus ja detailsus, ehitise mõõtkava sobivus Minecrafti maailmaga ning loomingulisus ja teemakohasus.

Uuri lisa ja registreeri SIIN.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077