• 21.04.20, 10:18

Suur galerii! Kuidas Eesti tehases valminud Azipod sadamasse jõudis?

Eesti masinaehitusettevõte Heavy Industry Estonia OÜ saatis öösel Soome poole teele oma esimese Azipodi.
Azipod on laevakerest väljaspool asuv mootor, mis on võimeline tegema 360kraadise pöörde.
  • Azipod on laevakerest väljaspool asuv mootor, mis on võimeline tegema 360kraadise pöörde. Foto: Heavy Industry Estonia OÜ
Masinatööstus Heavy Industry Estonia OÜ lõpetas värskelt oma esimese Azipodi valmistamise ja saatis selle täna öösel kliendi poole teele, teatas ettevõte Tööstusuudistele.
Azipodi näol on tegemist rahvusvahelise tööstuskontserni ABB poolt välja töötatud laeva mootoriga, mis erineb mootoritest, mida seni oleme harjunud ette kujutama.
Azipod kinnitub laeva kere külge ja seetõttu asub asub mootor laeva kerest väljaspool, mistõttu võib see ennast pöörata 360 kraadi ümber oma telje. Seeläbi saavutatakse kuni 20% suurune kütusesääst, mis on hea keskkonnale. Tänu sellele vabaneb laevas varem mootori poolt hõivatud ruum ning seda saab paremini ära kasutada. Samuti väheneb müra ja vibratsioon nii laevas sees kui ka laevast väljas. Müra on suureks probleemiks ja segajaks näiteks vaalade omavaheliselt suhtlemisel.
Tegemist on suurte toodetega, sest ainuüksi Azipodi raam kaalub rohkem kui 60 tonni.
Heavy Industry Estonia OÜ alustas masinaehitusega Ülemistel eelmisel aastal ja praegu on töös koos värskelt valminud mootoriga kokku kuus sellist mootorit. Ettevõte plaanib selliseid mootoreid toota veelgi.
Ettevõttes töötab üle 50 spetsialisti ning aasta lõpuks on plaan seda arvu mitmekordistada. Heavy Industry Estonia OÜ teeb allhanget nii Skandinaavia riikide kui Soome ettevõtetele rasketööstuse valdkonnas.
Vaata galeriist, kuidas mootorit transporditi!
Fotod: Heavy Industry Estonia OÜ

Seotud lood

  • kestlikkusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:10
Orienteerumine biokütuste keerukas õiguskeskkonnas
Maailm võtab jätkusuutlikkust üha rohkem omaks ning heitmete vähendamise kiire vajadus on saanud selgemaks, seega on biokütused transpordisektori süsinikuheite vähendamisel üks võtmetähtsusega meede. Biokütuseid ümbritsev õiguskeskkond on keerukas ning erineb riigiti oluliselt.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
3
Uudised
  • 13.01.25, 18:53
Eestis läheb kümnete miljonite eurode eest metsa müüki
4
Uudised
  • 14.01.25, 11:40
Kristjan Rahu puidutööstus värbas uue juhi Rootsi kontsernist
5
TOP
  • 16.12.24, 07:00
Suur tööstuse TOP 2024: võitja tuli, nägi ja võitis
Nimekirjas 550 tööstusettevõtet!
6
Arvamused
  • 13.01.25, 15:22
Aigar Vaigu: kevadel avame ukse Eesti kiibiärile
Oma kiibikeskus aitab luua tugeva lisandväärtusega ettevõtlust

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele