Peame reaalseks majandussurutise kestvuseks 12 kuu pikkust perioodi, ütles alkoholitootja Liviko juht Janek Kalvi Äripäevale.

- Janek Kalvi
- Foto: Raul Mee
Alkoholitootja Liviko juht Janek Kalvi märkis, et kui seni on nad pidanud palku kärpima, siis kulude ning töötasude vähendamist hindavad nad praegu pigem kui ajutist meedet.
"Otsustame jooksvalt ning lähtuvalt vajadusest, millal ja kas naasta endiste kulutasemete juurde. Pigem peame reaalseks majandussurutise kestvuseks 12 kuu pikkust perioodi. Turgu võtta saab aga alati ning eriti just kriisid ongi turu võtmise aeg," sõnas ta.
Ta lisas, et olukorraga toimetulemiseks on ettevõte karmistanud ohutusnõudeid, loonud operatiivse kriisiplaani, mis määrab prioriteetsed fookused ja tegevusvaldkonnad, mis peavad saama lähematel nädalatel ja kuudel juhtkonna suurendatud tähelepanu. "Enim kriisiga pihta saavates osakondades oleme läinud üle lühendatud tööajale ning vastavalt ka proportsionaalselt vähendatud palkadele. Kõik kulud ja rahavood on võetud kõrgendatud jälgimise alla," märkis Kalvi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teine alkoholitootja märkis, et praegu toodetakse strateegiliselt selliseid laovarusid, mida müüa hiljem, kui kriis läbi on. "Erinevalt tavalisest kevad-suvisest toodangust on need tooted pika säilivusega ja võtavad rohkem aega. Tõmbame kõiki kulusid kokku nii palju kui võimalik."
Pane tähele!
Tutvu Äripäeva suure küsitlusega: 350 ettevõtja meelest on olukord halb, kuid mitte lootusetu. Uuringuga saate tutvuda
SIIN.
Seotud lood
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?