• 28.02.20, 09:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liviko hakkas kadakamarjaõlut tootma

Kodumaine alkoholitootja AS Liviko hakkas tootma kadakamarjaõlut Re-crafted Crafter’s Junibeer. Kadakamarjaõlu valmib zero waste ehk jäägivaba tootmise põhimõttel ehtsatest kadakamarjadest, mida on eelnevalt džinni tootmiseks kasutatud.
Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur
  • Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur
  • Foto: Meeli Küttim
„Kui varem läksid džinni tootmisel kasutatud kadakamarjad jäätmekäitlusesse, siis nüüd kasutame väärtuslikku toorainet uuesti, fermenteerides marjades sisalduva orgaanilise suhkru alkoholiks. Esimesel korral kadakamarju kasutades on tulemuseks džinn, teisel korral kadakamarjaõlu või karastusjook,“ rääkis Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur.
Nimi Junibeer on tuletatud ingveriõlle (ginger beer) eeskujul kadakamarjade inglisekeelsest nimetusest juniper berry. Junibeer on nii uue joogi nimetus kui ka Re-crafted Crafter’si turule toomisega maailmas loodud joogikategooria.
„Toorainet taaskasutava tootmise idee tekkis meil Livikos tänu Crafter’si džinni peamise komponendi, ravimtaimena tuntud kadakamarja põhjalikule laboratoorsele analüüsile. Liviko tehnoloogid ja keemikud analüüsisid destillatsioonist järele jäävat kadakamarja ekstrakti, mille stabiilne kvaliteet ning rikkalik ja magus maitsepalett viisid mõtteni neid marju uuesti kasutada. Nii sündisid eelmisel aastal alkoholivabad karastusjoogid ja nüüd alustasime kadakamarjaõlle tootmist,“ rääkis Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Džinni tootmisel kasutatud kadakamarjadest valmib kaks täiesti uut jooki: Re-crafted Crafter’s Junibeeri alkoholivaba karastusjook ja 3,2-protsendilise alkoholisisaldusega kadakamarjaõlu.
Maailmas uuenduslik džinni tootmisjääki taaskasutav meetod töötati välja Livikos. Sarnase maitseprofiiliga või valmistamisviisiga toodet seni maailmas ei olnud, tegemist on Liviko joogiinnovatsiooniga. Toote ökoloogilise jalajälje minimeerimiseks otsustati joogis esile tuua ainult need maitsed, mis džinni destillatsiooniprotsessi jäägina tekkisid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele