Eesti turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt 179 miljonit eurot trahvi hinnakokkulepete eest.

- Norma tootmine Eestis
- Foto: Postimees/Scanpix
Lisaks Autolivile jäid kartellileppes süüdi ka sama sektori tootjad Takata ja TRW, esimene neist pääses koostöö eest trahvita, kuid TRWd ootab 189 miljoni euro suurune trahv. Kolm tootjat olid omavahel kokku leppinud turvavööde, turvapatjade ja roolide eest küsitavates hindades, mida müüdi BMW Gropile ja Volkswagen Groupile aastatel 2007–2011, teatas Euroopa Komisjon.
Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager rõhutas, et tegemist on juba teise korraga, kui autode turvavarustuse müügil kartell on avastatud ning tegemist on sektoriga, mis mõjutab miljonite inimeste turvalisust.
"Need kolm tootjat leppisid kokku oma kasumimarginaali tõstmises, nende tegevus kahjustas Euroopa tarbijaid ning mõjus negatiivselt Euroopa autotööstusele, kus omakorda töötab 13 miljonit inimest," ütles Vestager. Arvestades, et Volkswageni ja BMW turuosa Euroopas on 30 protsenti, oli kartellil kindlasti märgatav mõju Euroopa turule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.