• 24.10.18, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidikeskuse uuel omanikul on Eestis suured plaanid

Hamburger Hafen und Logistic Internationali juht Philip Sweens rääkis, et Saksa börsifirma plaanib jääda Eestisse vähemalt 44 aastaks.
Philip Sweens
  • Philip Sweens
Et keegi Hamburgis Transiidikeskuse nime välja hääldada ei suutnud ja et see firma üldise näoga sobituks, bränditi see hiljuti ümber HHLA TK Estoniaks. Kuigi eestlastel on ikka veel veidi valehäbi küljes, et oleme liiga väikesed ja vaesed, siis Sweens näeb siin hoopis hulgaliselt võimalusi.
Lisaks heale geograafilisele asukohale on tema sõnul tegu turvalise majanduskeskkonnaga, kus on nii hea õigusruum, euro kui ka Transiidikeskuses kohapeal nii korralik juhtkond, et seda ei kangutata.
"Ei ole nii, et siin tulevad bussidega sakslased juhtima," kinnitas Sweens, öeldes, et praegu otsitakse juurde ostujuhti ning et plaanis on aja jooksul Transiidikeskust laiendada – ruumi on sõna otseses mõttes – loodetakse ka rohkem töötajaid palgata. Sweensi sõnul on kontsernis tavaks, et kohalikke üksuseid juhivad kohalikud inimesed.
Laienemisega ei kiirustata. "Me võtame arenguks aega," ütles Sweens, kes esineb 28. novembril toimuval 20. Logistika aastakonverentsil. 
Pane tähele!
HHLA International GmbH tegevjuht Philip Sweens esineb 28. novembril toimuval Logistika aastakonverentsil teemal "Eesti kui transiidiriigi tulevikuvõimalused".
Soodushind 269 eurot + km kehtib veel vaid täna. Täpse programmi ja pääsmed leiate SIIT
 
TK Eesti juhatuse liige Vladimir Popov lisas, et Eesti on olnud traditsiooniliselt transiidiriik, aga et Venemaa-suunaline transiit on poliitilistel põhjustel raskendatud, tuleb leida uusi võimalusi. Näiteks keskendutakse senisest rohkem põhja-lõuna suunale. Oluline on sealjuures hiljuti sõlmitud kokkulepe Eesti ja Leedu Raudtee vahel, plaan on arendada Muuga–Kaunase raudtee-shuttel'it. Eesti Raudteega arutatakse Lõuna-Eesti ja Muuga vahelise ühenduste üle.
Et Hiina suure Siiditee lõpp-punkt on Saksamaa, siis mõeldakse ka selle üle, kuidas täpselt Euroopat sellega ühendada. "Muuga võiks olla Siiditee põhjapoolseim punkt," arutles Sweens. "Aga seda kõike ei tee me ise ega üksi. Valitsustel on siin suur roll. Kes kontrollib Siiditee Venemaa-osa? See on Vene riik," nentis Popov.
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele