Soome saab käe valgeks elektriautode tootmises: Saksa keemiaettevõte BASF teatas, et rajab Soome akukemikaale valmistava tehase, kirjutas Helsingin Sanomat.

- Tee Saksamaa suure keemiakontserni BASF laokompleksi Ludwigshafenis. Foto: Reuters/Scanpix
Akukemikaalide tehase Soome meelitamine on olnud üks valitsuse keskseid sihtmärke, sest elektriautode nõudlus tõotab lähiajal kiiret kasvu.
Investeeringu suurus pole teada. BASF on varem teatanud, et investeerib akutehnoloogiasse 400 miljonit eurot, aga selle raha eest on plaanis rajada rohkem kui üks tehas. Soome tehase kohta on Saksa gigant varem teada andnud, et kui Soome tehas tööle hakkab, saab seal tööd üle saja inimese.
Tehas rajatakse Lääne-Soome Harjavaltasse ja see peab tööd alustama 2020. aasta lõpus. Tehase tootmisvõimsusest piisab aastas 300 000 elektriauto akudele.
Riiklik kaevandusfirma Terrafame kavandab parajasti elektriautode akukemikaalide tootmise alustamist Sotkamos 2020. aastal.
BASF põhjendab Harjuvalta valikut sellega, et seal asuv Venemaa Nornickeli Soome rikastustehas tagab nikli- ja koobaltitarned.
Soome Nornickel ostab rikastusvabriku jaoks toorainet Venemaa tehastest. „Võimalik, et ostame edaspidi toorainet ka Soomest,“ ütles Nornickeli Harjavalta tehase tegevjuht Joni Hautojärvi.
Varem rikastati Harjuvaltas Soome kaevandusfirma Talvivaara toodetud niklit ja tsinki. Koostöö sai läbi, kui Talvivaara ei suutnud majanduslike ja tootmisprobleemide tõttu tehasele piisavalt toorainet anda.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?