Soome saab käe valgeks elektriautode tootmises: Saksa keemiaettevõte BASF teatas, et rajab Soome akukemikaale valmistava tehase, kirjutas Helsingin Sanomat.

- Tee Saksamaa suure keemiakontserni BASF laokompleksi Ludwigshafenis.
- Foto: Reuters/Scanpix
Akukemikaalide tehase Soome meelitamine on olnud üks valitsuse keskseid sihtmärke, sest elektriautode nõudlus tõotab lähiajal kiiret kasvu.
Investeeringu suurus pole teada. BASF on varem teatanud, et investeerib akutehnoloogiasse 400 miljonit eurot, aga selle raha eest on plaanis rajada rohkem kui üks tehas. Soome tehase kohta on Saksa gigant varem teada andnud, et kui Soome tehas tööle hakkab, saab seal tööd üle saja inimese.
Tehas rajatakse Lääne-Soome Harjavaltasse ja see peab tööd alustama 2020. aasta lõpus. Tehase tootmisvõimsusest piisab aastas 300 000 elektriauto akudele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riiklik kaevandusfirma Terrafame kavandab parajasti elektriautode akukemikaalide tootmise alustamist Sotkamos 2020. aastal.
BASF põhjendab Harjuvalta valikut sellega, et seal asuv Venemaa Nornickeli Soome rikastustehas tagab nikli- ja koobaltitarned.
Soome Nornickel ostab rikastusvabriku jaoks toorainet Venemaa tehastest. „Võimalik, et ostame edaspidi toorainet ka Soomest,“ ütles Nornickeli Harjavalta tehase tegevjuht Joni Hautojärvi.
Varem rikastati Harjuvaltas Soome kaevandusfirma Talvivaara toodetud niklit ja tsinki. Koostöö sai läbi, kui Talvivaara ei suutnud majanduslike ja tootmisprobleemide tõttu tehasele piisavalt toorainet anda.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.