• 13.08.18, 09:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konesko investeerib hoogsalt ja maksab magusa dividendi

Mulluses Rikaste TOPis 168. kohale jõudnud Mart-Järvo Hintertreu osalusega tööstusfirma Konesko kasvatas mullu käivet ning maksab korralikku dividendi.
Mart-Järvo Hintertreu
  • Mart-Järvo Hintertreu Foto: Raul Mee
Peamiselt elektrimootorite ja elektrikomponentide valmistamise ja masinaehitusliku allhankega tegeleva firma müügitulu tõusis 6,4% ning jõudis 59,7 miljoni euroni. Ärikasumis tuli aga vastu võtta langus — see näitaja kahanes koguni 27,4 protsenti, 2,4 miljoni euroni.Seda seletab firma kõrge investeerimisaktiivsus. Näiteks renoveeriti Põltsamaa tehase tootmishoonete valgus, milleks läks 84 000 eurot, 200 000 euro eest soetati seadmeid ning Põltsamaal osteti 110 000 euro eest maatükk. Samuti laiendati tootmistegevust Türi-Allikul.Lõviosa käibest teenis Konesko mullu Soomes, kuhu müüdi kaupa pea 43 miljoni euro eest. Olulise tähtusega olid ka Prantsuse, Saksa ja Rootsi turud, veidi müüs firma kaupa ka Itaaliasse ning 55 000 euro eest ka Eestisse. Väljaspool Euroopat tõi firmale 4,7 miljonit tulu USA turg.
Kaubagrupiti aga tõi juhtmestiku tarvikute tootmine Koneskole tulu 26,8 miljonit, samas kui elektrimootorite, -generaatorite ja trafode tootmine andis käivet 24 miljoni jagu. Lisaks teenis firma 9 miljonit tõste- ja teisaldusseadmete tootmisest.Konesko töötajate arv kasvas mullu keskmiselt 18 inimese võrra, 358 töötajani. Sellega seoses tõusis ka palgakulu 9,1% võrra 4,8 miljoni euroni. Ühe inimese kohta keskmiselt oli kuupalk 1019 eurot.Firma otsustas eelmise majandusaasta eest maksta dividende 1,2 miljonit eurot. Hirtentreule kuulub firmast 46%, mis tähendab, et tema saagiks langeb omanikutulu umbes 552 000 eurot. Ülejäänud osa Konsekost kuulub Soome tööstuskontsernile Konecranes.
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:56
Elektriautod versus hübriidid: kas hinnavahe on kadumas? Opel tõi turule üllatava lahenduse
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele