Mitmesaja miljoni euro suurust investeeringut Muugale tegema hakkav MPG AgroProductioni taga on investorid Ukrainast, Venemaalt ja Inglismaalt, ütles Tallinna Sadama juht Valdo Kalm.

- Muuga sadam. Foto: Raul Mee
Möödunud nädala lõpul sõlmis Tallinna Sadam 99 aastaks lepingu ettevõttega MPG AgroProduction OÜ, kes sai koostöölepingu ja hoonestusõiguse lepingu õlikultuuride töötlemiseks ja logistikakompleksi rajamiseks Muuga sadamasse. Kompleks läheb maksma ligi 200 miljonit eurot.
Tallinna Sadama juht Valdo Kalm tunnistas, et põhimõtteliselt näppasid nad lepingu MPG AgroProductioni lätlaste käest ära. „Läbirääkimised sellisele suurele projektile käivad pikka aega, toodangumaht ulatub miljonitesse tonnidesse. Meil on väga hea meel, et investorid otsustasid logistikakompleksi teha Muugale, sest me konkureerisime ühe teise sadamaga,“ rääkis Kalm.
MPG AgroProductioni taga on Kalmu sõnul investorid Venemaa, Ukraina ja Inglismaa kodakondsusega isikuid. Nende peakontor asub Londonis, kuid Eesti ettevõtte emafirma on registreeritud Küprosel. Järgmistes etappides kavatsetakse Kalmi sõnul kaasata veel investoreid, peamiselt Inglismaalt.
Kalmu sõnul on osa MPG AgroProductioni investorid ehitanud ja juhtinud toiduainetetööstusi ja toiduõlikultuuride tehaseid, mis teeb nendest strateegilised investorid.
MPG AgroProduction OÜ on eelmisel aastal asutatud ja Euroopa investorite kapitalil põhinev ettevõte, mille eesmärk on rajada kaasaegne õlikultuuride töötlemise ja logistikakompleks.
Autor: Eliisa Matsalu, Äripäev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Tallinna Sadam ja MPG AgroProduction OÜ sõlmisid neljapäeval koostöölepingu ja hoonestusõiguse lepingu õlikultuuride töötlemise ja logistikakompleksi rajamiseks Muuga sadamasse. Ligi 200 miljonit eurot maksva kompleksi lepingud sõlmiti 99 aastaks, teatas värske börsifirma.
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?