Kalakontsern PRFoods, mis suvel strateegilste ostude läbi kaks korda suuremaks paisus, võitis käibes, kuid tugevat puhaskasumit tuleb investoritel veel oodata.

- Indrek Kasela.
- Foto: Andras Kralla
Kolmas kvartal tõi PRFoodsile oodatult võimsa käibekasvu: ligi 71 protsenti 17,99 miljonile eurole. Brutokasum kasvas samuti võimsalt: ligi 400 protsenti 2,47 miljonile, kirjutab
Äripäev.
PRFoodsi ainujuht Indrek Kasela jäi kolmanda kvartali tulemusega väga rahule. Rõõmustav oli käibekasv, aga veelgi enam osade võtmenäitajate paranemine. Näiteks brutomarginaal kasvas 191 protsenti ning jõudis 13,9 protsendipunktini. Arvestades seda, et viimasel ajal polnud see näitaja üle 10 protsendi jõudnud, on tegu olulise arenguhüppega. Samuti tõi Kasela välja, et kolme riigi ettevõtte – PRFoodsi, Trio Tradingu ja Suurbritannia Coln Valley Smokery ja John Ross JR ühinemise järel asuti ka kulusid vähendama: üheksa kuu lõikes vähenesid 9 kuu baasil 11,4 protsendilt 10,5 protsendi peale käibest.
Edu dikteerib kala hind
Kasela hinnangul tuleb tegevusasumlikkuse kasvu taga näha eelkõige tooraine, eelkõige lõhe hinna langust. „See moodustab nüüd enamuse meie käibest,” nentis Kasela. „Teiseks, meie müügitiimi väga hea töö lõpphindade tõstmisel. Kolmandaks, on PRFoods äsjaomandatud ettevõtete John Ross Jr. ja Coln Valley, kaudu sisenenud kõrgema marginaaliga luksustoodete turule,” ütles Kasela. Mis puutub ligikaudu 3 miljoni euroga omandatud Trio Tradingusse, siis muudab värske kala vahendaja suur käibekiirus kogu grupi kala kiirete hinnamuutuste vastu paremini kaitstud. Varem olid jaehinnad fikseeritud pikaks ajaperioodiks ning kontserni võime, neile reageerida, oli kehvem.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.