19 oktoober 2017

Lasita Maja laieneb ja timmib tooteportfelli

Märtsis müüs Lasita Maja omanik Kaido Maisvee 90% ettevõttest hollandlastele.   Foto: Lasita Maja AS

Mullu hollandlastele müüdud AS Lasita Maja, Euroopa üks juhtivaid puitmajade tootjaid, sai tänavu valmis tootmisüksuse laienduse ning plaanib olulist tootmismahtude ja käibekasvu.

2016. aastal 31,5 miljonit eurot müügitulu teeninud ettevõtte eesmärk on lähiaastail saavutada 50-miljoniline käive ja end Lääne-Euroopa turul veelgi tugevamalt kehtestada, kirjutas põllumajandus.ee.

Möödunud aasta oli ettevõtte arengus põnev ja muutusiloov. Märtsis müüs Lasita Maja omanik Kaido Maisvee 90% osalusest Hollandi ettevõttele Outdoor Life Group Holding BV, Eestis alustati tehase laiendustöid, eesmärgiga kasvatada tootmisvõimsust, tuua Hollandi tootmine siia üle ja konsolideerida kõik Eestis asuvad tootmisüksused ühe katuse alla.  Lasita Maja tootmishoone Tartu lähistel, Pihva külas kasvas tänavu 8500 ruutmeetri võrra.

„Tehases on nüüd üle 16 500 ruutmeetri tootmispinda, lisaks paartuhat ruutmeetrit administratiivüksusele. Koondame siia kogu oma tootmise, sisseseadesse oleme investeerinud enam kui 3,5 miljonit eurot. Üritame komponentide tootmisprotsessi maksimaalselt automatiseerida, muuhulgas paigaldame innovaatilise kelbatootmisliini, mis on Eestis ainulaadne,“ märkis Lasita Maja osanik ja juhatuse liige Kaido Maisvee.

Kolimine praegu käib, osa sisseseadest on tarnitud, osa veel tulemas – jaanuariks loodab ettevõte protsessiga ühele poole saada. Ümberkorraldused suurt tööjõukasvu 250 töötajaga ettevõttele kaasa ei too. Maisvee sõnul keskendutakse pigem sellele, et tööprotsessid automatiseerida ja juba olemasolevatele inimestele rohkem palka maksta.

Lasita Maja toodangust pea pool läheb Saksamaale. „Töötame selle nimel, et meie Saksamaa turu osakaal oleks väiksem, aga see ei tähenda, et tahame sinna vähem müüa,“ sõnas ettevõtte juht kavalalt. „Praeguse võimsuse juures toodame 45 000 ühikut aastas, laienemine toob kaasa toodangumahu kasvu 60 000 ühikuni. Kuhugi tuleb need majad müüa ja Euroopast kaugemale eksportimisel seab logistika omad piirid,“ arutles Maisvee. „Ostujõud on ikkagi Lääne-Euroopas ja ehkki me oleme enamuses Euroopa riikides esindatud, on nüüd vaja seal tugevamini kanda kinnitada. Kuigi meil on hollandlastest omanikud, on meil sealgi suur kasvupotentsiaal,“ lisas ta.

Euroopa turg on väga eriilmeline ning riigiti vajavad kliendid erinevat lähenemist ja on huvitatud erinevatest toodetest. Saksamaa näiteks paistab silma pikaajalise puitmajade tarbimise traditsiooniga, seal lähevad kaubaks puhkemajad ja panipaigad. Inglismaal seevastu eelistatakse aianurka väliköögi või kodukontoriga sisustada; Prantsusmaal ja Hollandis aga ostetakse hoopis kuure ja garaazhe.   

Pikemalt loe teemaveebist põllumajandus.ee.

Autor: Tea Taruste, Põllumajandus.ee kaasautor

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077