2016. aasta oli Eesti maiustusteturu liidrile, toidutootjate TOPis kolmandal kohal olevale ASile Kalev läbi aegade edukaim ning seda kõigi majandustulemuste lõikes.

- Kalevi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul pööras ettevõte mullu tähelepanu tootearendusele ja innovatsioonile. Foto: Eiko Kink
Ettevõtte müügitulu ulatus mullu 46,7 miljoni ning puhaskasum 5,48 miljoni euroni, võrreldes aasta varasema 43,71 miljoni ja 4,18 miljoni euroga. Samuti on kerkinud Kalevi turuosa Eesti maiustustetootjate seas. Mis edu tõi?
3. koht
AS Kalev
Toodab ja turustab šokolaadi- ja suhkrukondiitritooteidKuulub rahvusvahelisse Orkla gruppiOmab kuuest Kalevi šokolaadipoest koosnevat jaemüügiketti ning seisuga 31. detsember 2016 98,96% OÜst MaiasmokkKogumüük 2016. aastal mahuliselt 10 481 tonniEksportis 9% toodangust, sellest 35% Lätti, 29% Norrasse ja 14% Soome.Turuosa Eesti maiustusteturul AC Nielseni andmetel perioodil veebruar-märts 2016 kuni detsember-jaanuar 2016/2017 mahuliselt 47% ja käibelt 41,7%. Aasta varem olid numbrid vastavalt 45,2% ja 39,7%Töötajaid 408
Toidutootjate TOPi täispika versiooniga saad tutvuda
siin.
Ettevõtte juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli tegureid mitu: tootearendus, innovatsioon, investeeringud, Kalevi kaubamärgi tuntus ja töökas kollektiiv.
“Möödunud aastal pöörasime suurt tähelepanu tootearendusele ja innovatsioonile. Aasta jooksul jõudis turule arvestatav hulk uusi Kalevi tooteid, lisaks Kalev 210 juubelitoodete sarjale kolm hooajatoodete kollektsiooni: sõbrapäevaks, kevadeks ja jõulupühadeks, samuti mitmed uued šokolaadid ja kompvekid. Samuti jätkasime 2016. aastal investeerimist tootmisseadmetesse. Suurim investeering ulatus ligi ühe miljoni euroni ja oli suunatud dražeekommide uue pakkeliini soetamisse,” selgitab ta.
Kalevi edu taga on Kaare sõnul kindlasti ka kaubamärk, mis on uuringutulemustele tuginedes jätkuvalt armastatuim Eestis.
Sel aastal pole ettevõte eesmärkide seadmise ega nende täitmise osas järeleandmisi teinud, seega on ootused jätkuvalt kõrged. Endiselt on prioriteetideks tootearendus, innovatsioon ja kvaliteet ning plaanis on investeerida üle ühe miljoni euro šokolaadi tootmistehnoloogia arendamisse ja tootmisvõimsuste suurendamisse, pidades silmas tulevikus suurenevat ekspordimüüki Skandinaavia suunal.
Autor: Gerli Ramler, kaasautor
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2016. aastal jätkus toiduainetööstuses juba 2015. aastal alguse saanud langustrend, mille tõttu ei saa viimaseid aastaid lugeda sektori jaoks just edukaimateks. Toidutööstuse kogukasum vähenes aastaga viiendiku võrra, langedes 2016. aastal 79 miljoni euroni. Töösturid tunnevad puudust valitsuse toest.
Toidutootjate TOPi võitja, Soome kaubanduskettidele ja Läänemere reisilaevadele toodangut müüv Lunden Food OÜ peab möödunud aastat positiivseks nii tänu headele tulemustele kui ka uute klientide lisandumisele.
Valmistoite valmistava ja müüva ning catering-täisteenust pakkuva Kulinaaria OÜ heade tulemuste taga oli tubli tootearendus ja tehnoloogia uuendamine, millega Selver ASile kuuluv ettevõte planeerib jätkata ka sel aastal.
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.