Ettevõtte müügitulu ulatus mullu 46,7 miljoni ning puhaskasum 5,48 miljoni euroni, võrreldes aasta varasema 43,71 miljoni ja 4,18 miljoni euroga. Samuti on kerkinud Kalevi turuosa Eesti maiustustetootjate seas. Mis edu tõi?
AS Kalev
Toodab ja turustab šokolaadi- ja suhkrukondiitritooteidKuulub rahvusvahelisse Orkla gruppiOmab kuuest Kalevi šokolaadipoest koosnevat jaemüügiketti ning seisuga 31. detsember 2016 98,96% OÜst MaiasmokkKogumüük 2016. aastal mahuliselt 10 481 tonniEksportis 9% toodangust, sellest 35% Lätti, 29% Norrasse ja 14% Soome.Turuosa Eesti maiustusteturul AC Nielseni andmetel perioodil veebruar-märts 2016 kuni detsember-jaanuar 2016/2017 mahuliselt 47% ja käibelt 41,7%. Aasta varem olid numbrid vastavalt 45,2% ja 39,7%Töötajaid 408
Toidutootjate TOPi täispika versiooniga saad tutvuda siin.
Ettevõtte juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli tegureid mitu: tootearendus, innovatsioon, investeeringud, Kalevi kaubamärgi tuntus ja töökas kollektiiv.
“Möödunud aastal pöörasime suurt tähelepanu tootearendusele ja innovatsioonile. Aasta jooksul jõudis turule arvestatav hulk uusi Kalevi tooteid, lisaks Kalev 210 juubelitoodete sarjale kolm hooajatoodete kollektsiooni: sõbrapäevaks, kevadeks ja jõulupühadeks, samuti mitmed uued šokolaadid ja kompvekid. Samuti jätkasime 2016. aastal investeerimist tootmisseadmetesse. Suurim investeering ulatus ligi ühe miljoni euroni ja oli suunatud dražeekommide uue pakkeliini soetamisse,” selgitab ta.
Kalevi edu taga on Kaare sõnul kindlasti ka kaubamärk, mis on uuringutulemustele tuginedes jätkuvalt armastatuim Eestis.
Sel aastal pole ettevõte eesmärkide seadmise ega nende täitmise osas järeleandmisi teinud, seega on ootused jätkuvalt kõrged. Endiselt on prioriteetideks tootearendus, innovatsioon ja kvaliteet ning plaanis on investeerida üle ühe miljoni euro šokolaadi tootmistehnoloogia arendamisse ja tootmisvõimsuste suurendamisse, pidades silmas tulevikus suurenevat ekspordimüüki Skandinaavia suunal.
Autor: Gerli Ramler, kaasautor