Värskelt valminud Swedbanki tööstusettevõtete uuring näitab, et toiduainetööstuse sektoris plaanib käivet kasvatada ligi 3/4 vastanutest ja 4/5 loodab parandada kasumlikkust.

- Viinerid. Foto: Erik Prozes
Swedbanki toiduainetööstuse sektori juht Oliver Olt selgitas, et kasumi- ja käibe-eesmärkide saavutamiseks kavatsevad ettevõtted kasvatada tootmis- ja müügimahte ning leida uusi eksporditurge. „Kui vaatame Eestist töötlemata kujul välja viidava tooraine hulka, siis tundub, et meil potentsiaali tõsta eestimaise tooraine väärtust veelgi ja küsida eksporditurgudel oma toodete eest ka kõrgemat hinda,“ lisas Olt pressiteate vahendusel.
Swedbanki uuringust selgub, et mahtude ja efektiivsuse suurendamise kõrval on toidutööstuse ettevõtetele järjest olulisem ka toote ja oma kaubamärgi arendamine. 1/5 küsitlusele vastanuist plaanib teha uusi tooteid ja iga kümnes uuringus osalenud ettevõte kavatseb arendada oma kaubamärki. Oliver Olti sõnul on see positiivne areng – mida lähemale jõutakse tootega erinevate turgude lõpptarbijani, seda suurem on lisandväärtus. „Täna on toiduainetööstuse sektori peamine sihtturg olnud Soome ja mõningal määral Läti. Plaanide kohaselt sihib peaaegu iga teine ettevõte uue turuna Rootsit ja iga kolmas Lätit. Samuti on müügivõimaluste geograafiline ulatus aasta-aastalt laienemas ning sihtriikidena nähakse nii Euroopa ja Aasia riike kui ka USA turgu,“ rääkis Oliver Olt.
Uued turud, tööjõukulude kasv, ärimudelite muutus ja pidev lisandväärtuse otsimine sunnib ettevõtjaid investeerima. Investeeringuid planeerivad peaaegu kõik uuringule vastanud toiduainetöösturid. Sel aastal on sektoris oodata investeeringute mahu kasvu 43,2% võrra. „Tähelepanuväärne on, et 55% toiduainetööstuses kavandatavatest investeeringutest suunatakse tootearendusse. Selle näitajaga on toiduainetööstus eestvedajaks kogu tööstuses,“ selgitas Olt. Investeeringute tegemist soodustab praegu ka see, et intressid ja tootmiseks vajalike sisendite hinnad on madalad.
Swedbank korraldab Eesti tööstusettevõtete uuringut juba kuuendat aastat. Kokku osales uuringus 260 ettevõtet. Küsitlusele vastanud toiduainetööstuse ettevõtete 2016. aasta käive oli kokku üle 1 miljardi, mis moodustab 59% kogu sektori käibest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Astro Baltics on juba alates 1998. aastast aidanud kaasa tuhandete ettevõtete kasvatamisele paindlike ja tõhusate IT-lahenduste abil. NOOM majandustarkvara on abimeheks nii alustavas ettevõttes kui ka suures tööstuses, kus kõik lahendused just konkreetse ettevõtte äriloogika ning vajaduste järgi paika seadistatakse.