Autor: Tööstusuudised.ee • 29. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazer siseneb Bioferme kaeraäri ostuga taimetoidu valdkonda

Fazer
Foto: Meeli Küttim
Fazer grupp jätkab oma kasvustrateegia elluviimist, investeerides kaeratoodete ärisse ning ostes Yosa fermenteeritud kaerakiisleid tootva ettevõtte Bioferme Oy.

Et hoogustada uue ärisegmendi kasvu ja seda ennekõike rahvusvahelisel tasandil, käivitab Fazer uue ärisuuna Fazer Lifestyle Foods, mis hakkab keskenduma piimavabadele teraviljatoodetele ning taimsetele einetele ja snäkkide.

„Meil on väga hea meel, et siseneme Bioferme ostuga uude ärisegementi, milles on kahtlemata väga palju uusi võimalusi ja rahvusvahelist potentsiaali,“ ütles Christoph Vitzthum, Fazer grupi president ja tegevjuht pressiteates.

Tema sõnul on tervislikkus, heaolu ja jätkusuutlik eluviis saanud kõikjal maailmas tarbijatrende juhtivateks märksõnadeks ning siinmail sajandeid toidulauda katnud kaer on omistamas supertoidu mainet. Lisaks taimsetele einetele, suupistetele ja jookidele kategooriale jätkab Fazer Lifestyle Foods ärisuund ka hommikusöögikategooria toodete nagu putrude ja müslide arendamist.

Lääne-Euroopa taimetoiduturg kasvab igal aastal ligi 10%, mistõttu jätkab Fazer grupp ka Soomes ja Rootsis tegutseva Fazer Mills äriüksuse edendamist. Ettevõte on Fazer Mills üksusesse viimase paari aasta jooksul investeerinud pea 30 miljonit eurot ning 2013. aastal Soomes käivitatud moodne kaeraveski hakkab mängima olulist rolli ka Fazer Lifestyle Foods ärisegmendi eduloos. 

Bioferme ostuga liitub Fazeri brändiperega ka Soomes väga tugeva mainega Yosa kaubamärk, mille all on müügil erinevad fermenteeritud kaeratooted, teiste seas ka Eestis müüdavad piimavabad jogurtid ehk kaerakiiselid. Kombineerides Fazeri ja Bioferme kaeraekspertiisi, kaubamärkide tugevuse, tooteportfelli, jaemüügi võrgustiku ja finantsjõu, on tehingu osapooled kindlad, et kaubamärk hakkab kasvavat turgu märkimisväärselt arendama.

Bioferme on 1977. aastal asutatud ettevõte, mis tegutseb Soomes Turkus ning toodab kaubamärgi Yosa tooteid. Yosa tooteportfelli kuuluvad erinevad jogurtid aga ka mitmesugused küpsetustooted. Kõik Yosa tooted on piima- ja sojavabad.

Fazer on rahvusvaheline pereettevõte, mis tegeleb pagaritoodete, maiustuste, küpsiste ja teraviljatoodete valmistamisega ning pakub ka toitlustusteenust. Fazer tegutseb kaheksas riigis ning ekspordib ühtekokku 40 riiki. 2015. aastal oli Fazeri grupi käive enam kui 1,5 miljardit eurot ning ettevõttes töötas ühtekokku üle 15 000 töötaja.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077