• ST
  • 24.10.16, 14:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norma tooted jõuavad kümnetesse miljonitesse autodesse üle kogu maailma

Tunduda uskumatu, et Eestis on olemas tootmisettevõte, mis tähistab tänavu 125. tegevusaastat. Täna valmistab AS Norma ohutusseadmeid peaaegu kõigile autodele üle maailma, tootes aastas 45 miljonit turvavöö luku keelt. Mullu 68,7 miljoni euro suuruse käibe juures 4,2 miljonit kasumit teeninud ettevõttes töötab 950 inimest.
Kuigi ohutusrihm on autoga sõites peaaegu märkamatu igapäevaelu osa, pole turvasüsteemide tootmisel ruumi eksimiseks.
  • Kuigi ohutusrihm on autoga sõites peaaegu märkamatu igapäevaelu osa, pole turvasüsteemide tootmisel ruumi eksimiseks. Foto: Norma
„Läbi 125 aasta on Normal olnud igal ajal oma kindel positsioon tänu kahele põhitegurile – need on kvalifitseeritud ja motiveeritud personal ning omas ajas tipptasemel tootmisvahendid,“ ütleb ettevõtte turundus- ja arendusdirektor Sander Annus, meenutades, et aastate jooksul on Norma läbi käinud erinevaid arenguetappe, alustades plekitöökojana Paldiskis, olnud tuntud mänguasjade ja kodukaupade tootja ning viimased 45 aastat tegelenud autode turvarihmade valmistamisega.
Täna on Norma peamiseks arengusuunaks autoturvalisuse komponentide arendamine ja tootmine. Just kõige vastutusrikkamad ja keerukamad komponendid turvavarustuses on tihti Norma toodang. „Meie üheks eeliseks globaalsete konkurentide ees on saada hakkama keeruka ja kõrget täpsust nõudva tootmisega,“ selgitab Annus. „Lisades võimekuse teostada suure osa väärtusahelast – väljatöötlus, komponentide tootmine, koostamine – on Normal head eeldused arenguks kvaliteetkomponentide ja –koostude turusegmendis.“ Viimastel paaril aastal on Norma alustanud kiirelt kasvavat koostööd rahvusvaheliste suurte autotootjate ja tarnijatega. Lisaks komponentide tarnimisele  sõlmib  Norma ka otselepinguid Lääne autotööstustega, projekteerides, valmistades ja tarnides neile üle maailma tuntud innovatiivseid tooteid.
„Iga ettevõtte arengu eelduseks on uuendused, nutikas ning efektiivne tootmine. Oleme läinud seda teed, et lihtsa allhanke asemel arendame aina rohkem omatooteid, millele saame kohapeal luua lisandväärtust, koostades neid omavalmistatud kõrgekvaliteetsete  komponentidega,“ räägib Annus. „Juurutame pidevalt kontseptsiooni Tööstusrevolutsioon 4.0 elemente, mis ühendab kaasaegsed infotehnoloogia vahendid traditsioonilise tööstuse tipptasemega, võimaldades masstootmist efektiivse ja kõrge kvaliteedi tasemega, mis ei ole seni olnud kättesaadav.“
Norma toodetavad ja müüdavad turvasüsteemid vastavad kõigile rahvusvahelistele nõuetele. Kuigi ohutusrihm on autoga sõites peaaegu märkamatu igapäeva elu osa, pole turvasüsteemide tootmisel ruumi eksimiseks. Toodangu kvaliteeti aitab tagada autotööstuse erinõuetele sertifitseeritud kvaliteedijuhtimissüsteem, kliendi erinõuded ja Autolivi Tootmissüsteemi (APS). Norma omanikuks olev Autoliv on globaalne sõidukite turva- ja ohutusseadmete tootja, mis toodete hulka kuuluvad turvapadjad, turvavööd, roolirattad, nii passiivsed kui ka aktiivsed turvasüsteemid, nagu radarid ja öökaamerad. Mullu teatasid Autoliv ja Rootsi autotootja Volvo Cars ühisettevõtte loomisest, et asuda koos isejuhtivatele autodele tarkvara looma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele