8. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Joogitootjate TOP2: tulemusi mõjutasid kehvad ilmad ja Läti piirikaubandus

A Le Coqi juht Tarmo Noop.
Foto: Andras Kralla
Eesti vanim joogitootja A. Le Coq kukkus 2015. aasta tulemuste põhjal joogitootjate edetabelis varasemalt esikohalt teiseks.

Kuigi nii ettevõtte käive kui ka kasum jäid alla 2014. aasta tulemustele, hinnati A. Le Coqi rentaablust 20,64 protsendile.

Ettevõtte juhi Tarmo Noobi hinnangul oli põhjus eelkõige Eesti sisetarbimise languses. “Langesid kõik tooterühmad peale vee. Põhjus oli nii väga viletsas kevad- ja suveilmas kui ka inimeste tarbimishoiakute muutumises. Aasta lõpus hakkas esimest korda negatiivselt mõjuma ka Läti piirikaubandus.”

Ta lisas: “Kui rääkida positiivsetest nootidest, siis tõusujoones mõjutasid ettevõtte tulemusi tugev tootearendus ja eksport.” 

A. Le Coq AS

Toodab õlut, mahla, vett ja karastuskookeAsutatud 1996, loeb end 1800 asutatud ettevõtte järglaseksOmanik Olvi OyjKäive 2015. aastal 77,1 mln eurot, vähenes aastaga 6%Ärikasum 2015. aastal 15,9 mln eurot, sellega joogitootjatest esikohal. Aastaga kukkus ärikasum 3,6%Rentaablus mullu 20,64%, sellega joogitootjatest 2. kohalTöötajaid 316

Joogitootjate TOPi saad tervikuna näha SIIN.

Negatiivses mõttes mõjutasid Noobi sõnul ettevõtet tohutu ebastabiilsus tuleviku suhtes seoses poliitilisele/populistlikule hoiakule kogu alkoholisektori vastu ning pidev järsk aktsiiside tõus, millega on Eesti Euroopa Liidus praeguseks juba viiendal kohal. “Meie kõige õigem otsus on seejuures olnud panustada ekspordile,” ütles ta.

Tulemuste paranemist ei usu. Vaatamata tänavusele väga heale kevadele ja kindlasti ka mullusest paremale suvele ning ekspordi tõusule ei usu aga Noop, et A. Le Coq suudaks teha 2014. ja 2015. aastast paremat tulemust. Peamine põhjus on Eesti tarbimise näiline kukkumine, kuna väga suur osa käibest on kolinud Läti piirile.

“Samas tegeleme aga endiselt edasi ettevõtte arendamisega. Tootearendusse panustame igal aastal väga tugevalt ning selle aasta suurimaks investeeringuks oli maailmatasemel tipptehnoloogia ostmine alkoholivaba õlle tootmiseks,” lisab ettevõtte juht. 

A. Le Coqi pakub 11 tootegruppi. Suurim on õllede tooteportfell, järgnevad mahl, vesi ja karastusjook ning ülejäänud tootegrupid – siidrid, lahjad alkohoolsed joogid, Active mahlajoogid, spordi- ja energiajoogid, siirupid ning kali.

Autor: Gerli Ramler, kaasautor

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077