Tallinna lähedale Muugale LNG-terminali rajada sooviv Vopak E.O.S. on jätkuvalt valmis rajama ka regionaalset terminali, maksumusega ligikaudu 250 miljonit eurot.

- Vopak E.O.S.i-i kütuseterminal Muugal.
- Foto: Raul Mee
"Tallinna LNG terminal on Euroopa Liidu prioriteetsete ning toetuskõlbulike projektide seas. Investeeringu summa sõltub Muuga sadamasse kavandatava terminali suurusest, regionaalse terminali eeldatav maksumus on ligikaudu 250 miljonit eurot," ütles Vopak E.O.S.-i kommunikatsioonijuht Olga Van Kampen, vahendas err.
Ta lisas, et väiksema punkerdamise ning paakautode laadimiseks mõeldud terminali, mis oleks ühtlasi regionaalse terminali esimene etapp, maksumus oleks ligikaudu 50 miljonit eurot. Varem on firma öelnud, et sooviks esimese etapi käivitada 2017. aastal ning laiendada see regionaalseks terminaliks aastaks 2019.
Loe arendusplaanidest lähemalt
siit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.