Mööblitootja AS Askala kasvatas tänavu esimeses kvartalis eelmise aastaga võrreldes käivet 37%. Ühtlasi investeeris ettevõte uutesse seadmetesse ligi pool miljonit eurot ja alustas tootmise digitaliseerimist.

- Mööblitootja Askala tootmishoone.
- Foto: Askala AS
Mainor gruppi kuuluva Eesti mööblitootja Askala juhatuse liikme Karol Orgmetsa sõnul moodustas ettevõtte käibest eksport tänavu esimeses kvartalis 97%.
“Välisturgude nõudlus ületas aasta alguses märgatavalt meie tootmisvõimsust, mistõttu otsustas Mainori nõukogu tootmisvõimsust kahekordistada,” selgitas Orgmets pressiteates.
Ettevõte investeeris esimeses kvartalis tootmisseadmetesse ligi pool miljonit eurot ja hakkas tootmisprotsessi kulusäästlikumaks muutmiseks järgima LEAN-põhimõtteid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Tänu uuendustele oleme jõudnud kasumisse ja tõstnud tootmisefektiivsust 33%, vähendanud töötundide arvu tootmises 10% ja lühendanud oluliselt tarneaegu,” märkis Orgmets ja lisas, et ettevõtte järgmine eesmärk on üle minna digitaalsele tootmisele.
Mööblitootja Askala toodab männipuidust mööblit, sealhulgas kummuteid, vitriinkappe, riidekappe, riiuleid ja voodeid. Askala põhitoodang läheb ekspordiks Taani, Saksamaale, Inglismaale ja Norrasse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.