• 10.12.15, 10:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Visualiseerimine aitab avastada tootmises vajalikke seoseid

Tööline peab nägema, millised on tootmise tulemused ja kuidas ta saab oma tööga mõõdikuid mõjutada.
OÜ Infovara ärianalüüsi juhtivkonsultandi ja andmeteadur Andres Kukke.
  • OÜ Infovara ärianalüüsi juhtivkonsultandi ja andmeteadur Andres Kukke. Foto: Raul Mee
Raiskamist tööstuses aitab vähendada andmete analüüs, mis näitab, kus on tegevuse nõrgad kohad. Visuaalne avastamine on viis, kuidas aruandluse abil kogutud andmeid visuaalsel kujul analüüsida, oluline välja selekteerida ja andmete vahel seoseid avastada, kirjutab 10. detsembri Äripäev tööstuse rubriigis.
Jaan Uustalu OÜ omaniku Jaan Uustalu sõnul on viimasel ajal palju juttu olnud sellest, et tootmisefektiivsus on madal. "Tihti patsient ise ei tea, mis tal viga on," märkis Uustalu, kelle hinnangul on tootmises väga palju raiskamist, mistõttu on oluline see üles leida. Nõrgad kohad aitab avastada analüütika.
Selleks, et töötajad saaksid tööd paremini teha, peavad nad mõistma, millised on eesmärgid ja millised tulemused teel eesmärgini. Seda aitab näidata andmete visuaalne kuvamine tootmises.
Andmeid on ettevõtetes väga palju, ent neist tasub Uustalu teatel kuvada ainult kõige olulisemaid. Parim viis selleks on andmete visualiseerimine, märkis Uustalu. "Ükskõik, kas selleks kasutatakse kõige lihtsamat varianti seinale kinnitatud väljaprinditud aruannetena või tehnoloogiliselt kaasaegsemaid ja innovaatilisemaid lahendusi." Uusatalu selgitas, et andmed peavad olema visuaalselt kättesaadavad, sest nii on need hõlpsamalt hoomatavad. 
Pikemalt loe Äripäevast
Autor: Haldi Ellam, Äripäeva kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele