Hiina turg on täis bürokraatiat ja suuri riske. Eesti ettevõtete edu sel keerulisel turul tagavad kannatlikkus ning piisav eelluure ja kontroll.
- Saku Õlletehase müügidirektor Jaak Härms Foto: Andras Kralla
Hiina turg on tohutult suur, nii et igale tootele jätkub soovijaid, ent tähele tasub panna, et Hiinas on palju ettevõtteid, kes üritavad kaupa välja petta või siis erinevate dokumentide ja registreerimiste abil raha välja pressida, kirjutab 26. novembri Äripäev tööstuse rubriigis.
ASi Toftan turundus-ja müügijuhi Merli Randoja sõnul on logistilises mõttes Hiina väga soodne turg, kuhu on nende ettevõttel saematerjali odavam eksportida kui näiteks Euroopasse. “Hind on kindlasti samaväärne, mis me lähiturgudel saame,” märkis Randoja. “Ainus miinus on, et see turg on USA dollaril baseeruv ehk alati on üleval valuutarisk,” lisas Randoja.
Esimesed konteinerid saatis Toftan Hiina juba 2007. aastal, ent kuna kohe ei leitud sobivaid partnereid, tekkis eksporti paus. Järjepidevalt on ettevõte Hiina turul olnud alates 2010. aastast. “Hiina turule saamine oli pikaajaline protsess. See, et suuremad kogused sinna hakkaksid liikuma, võttis aega umbes kaks-kolm aastat,” rääkis Randoja.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.