• 04.11.15, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Harju Elekter kasvatas müügitulu

Harju Elektri konsolideeritud müügitulu kasvas kolmandas kvartalis võrreldes mullu sama perioodiga 15 protsenti 2,4 miljoni euroni, teatas ettevõte börsile.
Harju Elektri juhataja Andres Allikmäe Tööstuse Äriplaanil
  • Harju Elektri juhataja Andres Allikmäe Tööstuse Äriplaanil Foto: Raul Mee
Eelmise kvartaliga võrreldes kasvas müügitulu 1,5 miljonit eurot ehk 9%. Üheksa kuu müügitulu oli 45,6 miljonit eurot, kasvades võrreldava perioodi suhtes 25%.
Aruandeperioodi tulemustele avaldas mõju see, et 2014. aasta majandustulemustes kajastus Finnkumu Oy osas vaid firma 3. kvartali tegevus. Samuti sisaldusid 2014. aasta 9 kuu puhaskasumis sidusettevõttest(AS Draka Keila Cables konsolideeritud kasum 0,8 miljonit eurot. 2014. aasta puhaskasumile avaldasid mõju erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist: AS Draka Keila Cables vähemusosaluse müügist saadud tulu 1,8 miljonit eurot ja PKC Group Oyj aktsiate müügist saadud 4,6 miljonit eurot.
Jättes välja erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist, oli 2014. aasta 9 kuu võrreldav puhaskasum 3,1 miljonit eurot ja käesoleval aruandeperioodil 3,2 miljonit eurot.
Müügitulud kasvasid enamuste toodete ja teenuste osas. Aruandekvartalis saadi 93% ja 9 kuuga 92% müügitulust tootmise segmendist. Kinnisvara ning muud tegevusalad andsid kokku vastavalt 7% ja 8% konsolideeritud müügimahust, kirjutas ettevõte börsiteates.
Aruandekvartalis müüdi elektriseadmeid 15,9 miljoni euro väärtuses, mis oli võrreldava kvartali näitajast 2,2 miljonit eurot ehk 16% enam, 9 kuuga  kasvas elektriseadmete müük 39,2 miljoni euroni, moodustades 86% kogu müügitulust. Mullu samal ajal müüdi elektriseadmeid 30,5 miljoni euro eest.
Kontserni väljapoolt Eestit teenitud müügitulu moodustas 2015. aasta 9 kuuga 77% ja aruandekvartalis 77%. Mullu samal ajal olid vastavad näitaja 70 ja 76%. Soome on kontserni suurim turg, mistõttu on kontserni müügimahud tugevalt mõjutatud sellel turul toimuvast. 9 kuuga müüdi 63% kontserni toodetest ja teenustest Soome turule. Mullu samal ajal müüdi Soome 57% toodetest ja teenustest.
Äritegevuse kulud kasvasid aruandekvartalis 16% ja 9 kuuga 23% võrreldes eelmise aasta samade perioodidega. Kontsern investeeris põhivarasse 9 kuuga kokku 4,7 miljonit eurot.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele