Sensei OÜ juht Illimar Paul ütles mööblitootjate konverentsil tarneahela trende tutvustades, et oluline on õppida ja arendada tehnoloogiat, sest selle osakaal kasvab kõigis mööbli tarneahela protsessides.

- Illimar Paul esinemas mööblitootjate konverentsil.
- Foto: Martin Kivimäe
„Kiirmood on jõudnud ka mööbli valdkonda, tarbijad eelistavad pigem odavamaid ja lühema eluaega tooteid,“ rääkis Paul.
Veel rääkis Paul mööblituru trende tutvustades, et tarbijad eelistavad korraga vähem osta. „Turgu on muutnud online-müük. Varem ei kujutatud mööbliäri veebis ette,“ ütles Paul ja lisas, et nüüd on see reaalsus.
„Oluline, millele tasub tähelepanu pöörata, on kiirus. Kiirus maksab, aga tarbijate käest raha ei küsita. Tarbijad on nõus kiiruse eest maksma,“ rääkis ta.
Paul juhtis tähelepanu ka sellele, et mida kergem on osta, seda kergem on ka tooteid tagastada. „Tagastused sagenevad, nõudluse volatiilsus kasvab. Surve tarneaegade lühendamisele kasvab, kliendid ei ole nõus kaua ootama,“ rääkis ta.
Paul rääkis veel, et tootjaid ootab ees ka laovarude kasv. „Konkurents on ärgitanud müüjaid minema laovarudes üles,“ märkis ta.
Kui probleem on suur, tuleb Pauli sõnul midagi muuta. „Tuleb olla innovaatiline. Kaks levinuimat valdkonda, mis silma paistavad, on tehnoloogiline innovatsioon ja teine protsessiinnovatsioon,“ rääkis ta.
„Trend on ka klasterdumine ehk toimub strateegiliste tarneahela partnerite tootmisüksuste kokkukolimine. Ehk üritatakse kolida võimalikult lähestikku, et saavutada efektiivsus,“ rääkis ta.
Paul tõi ühe trendina välja, et suure brändi omanikud arendavad oma tootmist ja selleks on hea näide Ikea, mis toodab strateegilised sisendid ise. „Ikea ütles selgelt, et loome oma tootmisvõimekuse selles kategoorias, mis on meie jaoks strateegiline sisend. Kui meil pole läbirääkimistel jõudu, siis asutame ise tootmisvõimekuse,“ rääkis Paul.
Pauli sõnul on tulevikusuund ka kulude alandamiselt kasumi suurendamisele. „Võtke ära need klapid, et põhirõhk on kulude alandamine, eesmärk on ju suurendada ettevõtte väärtust ehk kasumit,“ rääkis ta.
Paul soovitab ka rõhku panna tehnoloogiate arendamisele. „Tehnoloogia osakaal kasvab kõikides mööbli tarneahela protsessides,“ ütles ta. „Õppige oma eesmärkide saavutamiseks kasutama tehnoloogiat. Spetsialistide ajastu lõpeb, tarkvara tuleb asemele. Eesmärgiks saab väheste inimeste ja tehnoloogia kasutamine. Need vähesed tuleb välja koolitada ja nii jätkata, sest see on tuleviku mudel,“ ütles ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
8. oktoobril toimub Tallinnas Swissoteli konverentsikeskuses juubelikonverents "Eesti Mööblitootjate Konverents V 2015", mis tõi kokku ligi 100 osalejat.
8. oktoobril toimus Tallinnas Swissoteli konverentsikeskuses juubelikonverents "Eesti Mööblitootjate Konverents V 2015", mis tõi kokku ligi 100 osalejat.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.