Edukad ettevõtted mõõdavad oma tulemust ja analüüsivad andmeid, et aru saada, mis toimus ja miks toimus. Selleks tasub võtta kasutusele arusaadav mõõdikute süsteem.
Infovara OÜ ärianalüüsi juhtivkonsultant Andres Kukke tõi seminaril “Kuidas valida mõõdikuid tööstuses” välja, et mõõdikute kasutamisele võtmisel on kõige olulisem kokku leppida, mida mõõta ehk skoop, sest 20% infost annab 80% väärtust.
Hea tulemuse saavutamiseks:
- Leia selleks õiged inimesed ja koolitage ennast
- Ära proovi kõike korraga lahendada- Keskendu ühele äriprobleemile korraga- Vii esimene etapp ellu.- Kasuta andmeid igapäevaste tegevuste juhtimiseks nii, et oleks tagatud pikaajaline edu- Seosta mõõdikud ettevõtte eesmärkide ja strateegiaga ning fookusta analüütilist võimekust
Oluline on mõõdiku arusaadavus, mis sõltub vastuvõtja häälestusest, sisust ja visuaalist
Kukke lisas, et ei tohi unustada tagasisidestada kogu tootmisahelat. Tuleb mõõta ja analüüsida toodangu läbilaskevõimet, kvaliteedi erinevaid tahke – tootmisliin, vahetus, toode jms. Mõõta ja ennusta ostuprotsessi varustuskindlust. Mõõta tootmisprotsessi üksiksiku, keskkonna, turvalisuse ja teiste tegurite lõikes. Optimeerida laotasemeid. Kontrollida tootmistellimusi ja tooraine saadavust, juhtida ressursse.
Tulemusmõõdikud nagu OTD, OEE, kliendi rahuolu, käive, praagi % jne on enamjaolt suhtarvud või rahaline väljendus ning on Kukke sõnul head juhtkonnale vastates küsimusele: mis oli tulemus.
Tegevusmõõdikud nagu täidetud check-listid, tehtud ennetavad hooldused, registreeritud juhtumite arv, tehtud pakkumised, koristatud töökohad jne, peegeldavad tagasi ja aitavad aru saada, mida peab tegema, et sama tulemust saavutada, vastates küsimusele: mida me tegime.
Seotud lood
Pärnu Finantskonverentsi peaesineja, KPIde kuningaks nimetatav David Parmenter andis intervjuu, milles rääkis miks ja kuidas peab hakkama mõõtma tuleviku sündmuseid.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.