Autor: Tanel Raig • 1. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Analüüsi tulemused luubi alla

Edukad ettevõtted mõõdavad oma tulemust ja analüüsivad andmeid, et aru saada, mis toimus ja miks toimus. Selleks tasub võtta kasutusele arusaadav mõõdikute süsteem.

Infovara OÜ ärianalüüsi juhtivkonsultant Andres Kukke tõi seminaril “Kuidas valida mõõdikuid tööstuses” välja, et mõõdikute kasutamisele võtmisel on kõige olulisem kokku leppida, mida mõõta ehk skoop, sest 20% infost annab 80% väärtust.

Hea tulemuse saavutamiseks:

- Leia selleks õiged inimesed ja koolitage ennast

- Ära proovi kõike korraga lahendada- Keskendu ühele äriprobleemile korraga- Vii esimene etapp ellu.- Kasuta andmeid igapäevaste tegevuste juhtimiseks nii, et oleks tagatud pikaajaline edu- Seosta mõõdikud ettevõtte eesmärkide ja strateegiaga ning fookusta analüütilist võimekust

Oluline on mõõdiku arusaadavus, mis sõltub vastuvõtja häälestusest, sisust ja visuaalist

Kukke lisas, et ei tohi unustada tagasisidestada kogu tootmisahelat. Tuleb mõõta ja analüüsida toodangu läbilaskevõimet, kvaliteedi erinevaid tahke – tootmisliin, vahetus, toode jms. Mõõta ja ennusta ostuprotsessi varustuskindlust. Mõõta tootmisprotsessi üksiksiku, keskkonna, turvalisuse ja teiste tegurite lõikes. Optimeerida laotasemeid. Kontrollida tootmistellimusi ja tooraine saadavust, juhtida ressursse.

Tulemusmõõdikud nagu OTD, OEE, kliendi rahuolu, käive, praagi % jne on enamjaolt suhtarvud või rahaline väljendus ning on Kukke sõnul head juhtkonnale vastates küsimusele: mis oli tulemus.

Tegevusmõõdikud nagu täidetud check-listid, tehtud ennetavad hooldused, registreeritud juhtumite arv, tehtud pakkumised, koristatud töökohad jne,  peegeldavad tagasi ja aitavad aru saada, mida peab tegema, et sama tulemust saavutada, vastates küsimusele: mida me tegime.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077