Eesti lihatootja Rakvere erinevate marinaadis ja maitsestatud sealihast praadide müük kasvas jõulukuul 40%.
Kasvas ka värske iha müük, 20% võrra. Rakvere turundusjuhi Triin Lõokese sõnul hoogustas sealiha tarbimist soodne hinnatase, mistõttu on hetkel kodumaise sealiha osakaal kaubanduses üpris kõrge ning tänu millele domineeris eestlaste jõululaual kodumaine liha. “Kõige populaarsemad tooted olid “Kodune ahjupraad”, “Seapraad” ja “Vanaema ahjurull”. Uutest toodetest müüsid kõige paremini sealiharullid verivorsti ja pohladega. Kuna pühad olid pikad, oli inimestel rohkem aega ise ahjupraade maitsestada ja küpsetada, mistõttu kasvas ka värske liha tarbimine,” ütles Lõoke.
Hüppelist kasvu näitas ka sültide müük. “Rakvere sültide tarbimine kasvas detsembris lausa viis korda, millele aitas kindlasti kaasa Rakvere sortimendi laiendamine," lisas Lõoke.
Vaatamata sellele, et verivorstide müügimahud on traditsiooniliselt niigi väga suured, näitas ka see tootekategooria detsembris kasvu.
Talleggi turundusjuhi Triin Kõrgmaa sõnul kasvab kanaliha eelistamine jõulude ajal ja aastavahetusel Eesti peredes hoogsalt iga aastaga – möödunud pühadehooajal suurenes Talleggi kanatoodete müük võrreldes eelmise aastaga ligi 5%. Trendi toetab ka aasta-aastalt kasvav linnuliha tarbimine, mis 2013. aastal oli 23,2 kg inimese kohta aastas.
Kõrgmaa sõnul on sellel hooajal esimest korda poeriiulitele jõudnud erinevate broileritükidega ahjukarbid näidanud suurt populaarsust. Kokku kasvas erinevate ahjuvalmis toodete müük võrreldes eelmise aastaga 8%. “Enim on müünud ahjupoolkoivad mee ja läätsedega," täpsustas ta.
Talleggi ja Rakvere lihatööstuse tooted kuuluvad AS HKScan Estonia tootevalikusse. HKScan Estonia on Eesti suurimaid toiduainetööstuse ettevõtteid, mis kuulub HKScan kontserni.
Seotud lood
Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.