Autor: Raigo Neudorf • 4. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nutikas tootearendus muudab Baltic Intertexi töö efektiivsemaks

Naisterõivaste tootearendusega tegelev Baltic Intertex töötab EASi tootearenduse meistriklassi raames välja klienditellimuste programmi, mis võimaldab ettevõttel  varasemaga võrreldes märkimisväärsel hulgal inimeste töötunde kokku hoida.

Baltic Intertex OÜ juhatuse liikme Ulvi Kala sõnul plaanis ettevõte juba paar aastat koos ühe oma koostööpartneriga klienditellimuste programmi loomist, mis võimaldaks tõsta ettevõtte efektiivsust. Samas takerdus idee iga kord erinevate põhjuste taha:  küll oli puudu ajast, küll tõukejõust, küll täpsest plaanist.

Sattunud lugema EASi kodulehel teemaõhtust, kus esinesid talle juba tuttavad ja huvitavad ettevõtjad ning koolitajad, otsustas Kala neid esialgu kuulama minna.

„Seal toimunud vestlusringis julgustas mind programmis osalema disainer Markko Karu, kes väitis, et meie firma arendusidee on just õige programmis osalemaks,“ meenutas Kala.

Baltic Intertex oli varasemate tegevusaastate jooksul välja töötanud korraliku Exceli tabelitel põhineva süsteemi, mida kasutas kogu töötajaskond. Samas oli  firma arengu käigus selliseid üksteisega seotud tabeleid tekkinud juba sedavõrd palju, et vaja läks rätseplahendusena loodud programmi, mis välistaks mõttetu analoogandmete sisestamise mitmesse eri kohta.

„Samuti oli nii meie kui meie kliendi ühiseks kitsaskohaks väga töömahuka ühise andmebaasi täitmine. Seega asusime leidma lahendust firmade ühisele pudelikaelale,“ selgitas Kala.

Uue programmi arendusega alustati tööd aprillist, mistõttu on täna veel täpsetest tulemustest vara rääkida. Hetkel tegeleb Baltic Intertex koostöös arendajaga programmi demoversiooni katsetustega, mille käigus toimub pidev programmi parendamine ning käepärasemaks kohandamine. Küll võib seniste tulemuste põhjal väita, et rätseplahendusena valmiv programm on suutnud ettevõttes efektiivsust tõsta.

„Kõik arenduses osalejad tajuvad, kui palju see programm neil elu lihtsamaks ja kiiremaks teeb. Kõige paremini iseloomustab programmi kasu samade tegevuste peale kulunud tööpäevade arvu numbriline muutus. Näiteks meie võtmekliendi poolne tegevus, millele kulus varem ühel inimesel ca 16 tööpäeva, taandub nüüd 1,8-le tööpäevale. Meie firma puhul taandub 31 päeva 11 päevale. Seega tekib meil võimalus vabanev ajaressurss suunata muudele vajalikele tegevustele. Eeldan, et projekt tasub ennast rahalises mõttes juba paari aastaga ära,“ hindas Kala.

Tema arvates on tootearenduse meistriklassis mõistlik osaleda siis, kui ettevõttel on juba eelnevalt olemas idee, mille arendamisega soovitakse tegeleda. Samuti on äärmiselt oluline ettevõtte tiimi „otsustajate“ kaasamine. Vastasel juhul võib tiimi poolt tehtava töö omanikule mahamüümine vägagi keeruliseks ja aeganõudvaks muutuda.

„Kindlasti ei saa ka alahinnata hea IT koostööpartneri olulisust -  partneri, kellega oleks võimalik rääkida samas „keeles“, kelle tarbeks ei pea ise minema süvitsi IT maailma, kes pakuks ka ise teatud lahendusi välja ning kes peaks kinni ka oma lubadustest,“ lisas Kala.

Baltic Intertex tegeleb disaineritele suunatud naisterõivaste tootearendusega ning ettevõte annab tööd 20 inimesele. Ettevõte tegutseb hetkel peamiselt Soome, Rootsi, Taani, Holland ja  Luksemburgi turgudel, kuid läbi koostööpartnerite müügivõrgustiku on ettevõtte tööd esindatud praktiliselt kogu Euroopas, USAs ja Jaapanis.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077