Euroopa rafineerimistehaste kasumid on kukkunud viimaste aastate madalaimale tasemele ning kütteõli üleküllus teeb olukorra tõenäoliselt hullemaks.
Tänavu aastane kasum tuleb suure tõenäosusega halvim alates 2011. aastast, kuna konkurents kütteõli impordi pärast kasvab. Vastavalt uuringufirma PJK International BV andmetele on Euroopa kauplemiskeskuses Hollandis hetkel suurimad laovarud alates 2009. aastast, vahendab Bloomberg.
„Tegemist on väga halbade marginaalidega,“ ütles konsultatsioonifirma Wood Mackenzie analüütik Jonathan Leitch. „Suvi on valmistanud pettumust ning sügis ja talv on veel alles ees.“
Euroopa rafineerimistehaseid suletakse kiireimas tempos alates 1980ndatest aastatest, kuna nõudlus naftatoodangu järele on kukkunud juba seitse aastat ja USA, Venemaa ning Lähis-Ida toodang on kasvanud. Rahvusvahelise energiaagentuuri kinnitusel on viimase kuue aasta jooksul suletud 17 tehast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rafineerimistehase kasum hinnalisema kütuse pealt oli mais keskmiselt 1,27 dollarit barreli kohta võrreldes 2,83 dollariga aasta varem samal ajal. Detsembriks pöördub see prognooside kohaselt 80sendiseks kahjumiks barreli kohta.
Hiljuti teatas ka kütusetootja Orlen, et kaalub tänavu aasta lõpus sulgeda Leedus asuva Mažeikiai rafineerimistehase. Põhja-Leedus asuv riigi üks suuremaid tööstusi on olnud mitu aastat järjest kahjumis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.