Lõuna-Koreas tegutsev Daewoo laevaehitusettevõte töötab välja robotülikonda, mis aitab ettevõtte töötajatel efektiivsemalt tööd teha, vahendab Tekniikkatalous.fi.
Arendusjärgus olev robotülikond kaalub ise 28 kilo, kuid selle kandja seda raskust ei tunne, kuna ülikond on programmeeritud järgima kasutaja liigutusi. Töötaja kinnitab kõrgtehnoloogilise „skeleti“ rihmadega oma keha külge ning skeleti hüdraulilised liigesed ja elektrimootorid aitavad kasutajal tõsta raskeid esemeid.
Robotskeleti piiranguteks on hetkel see, et sellega on raske kõndida kaldpindadel, samuti libedatel pindadel. Samuti ei võimalda välisskelett teha pööravaid liigutusi.
Hetkel võimaldab robotülikond tõsta 30-kilogrammiseid raskusi, kuid arendajate eesmärgiks on see näitaja tõsta 100 kilogrammini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas kulub Korea laevaehitustehase töötajaile uus abivahend marjaks ära, kuna Maersk on Daewoolt tellinud kümme hiiglaslikku konteinerlaeva, mille pikkuseks on 400 meetrit ning kaaluks 55 000 tonni.
Seotud lood
Edelaraudtee, Go Tracki, Instry, Saksa Automaatika ja Siemensi koostöö on toonud Eesti raudteetaristusse märgatava uuenduslaine. Ühiseks eesmärgiks oli vananenud süsteemide väljavahetamine digitaalse vastu, et suurendada tõhusust, paindlikkust ja tulevikukindlust raudteel. Eesti inseneride kogukond lõi ohutustoote, millel on ametlik akrediteering teiste riikide sõltumatute ohutushindajate poolt.