• 14.04.14, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aknatootja AS Fenestra kuulub nüüd Eesti omanikele

Soome ettevõtte Fenestra kontserni kuulunud Eesti tütarfirma AS Fenestra müüdi aprillis eestlastest investoritele. AS Fenestra jätkab akende tootmist, müüki ja teenindust endiselt kaubamärgi Fenestra nime all.
Ettevõtte juhatuse esimehena jätkava Rein Pruuli sõnul oli emafirma pankrot käesoleva aasta jaanuaris kahetsusväärne.
„On hea, et ASi Fenestra tegevus jätkub tavapäraselt, meil on hästi sissetöötatud tootmine, hinnatud kvaliteediga kaubamärk ja oskustega inimesed. Jätkame Eestis nii akende tootmise, müügi kui ka teenindusega,“ kinnitab Pruuli. 
 Swedbanki ehitusmaterjalide sektori juhi Mats Tootsi sõnul kadus turult seoses Soome emaettevõtte Fenestra OY pankrotiga ligi 90 miljoni euro ulatuses käivet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Eesti akna- ja uksetootjatele tekib sellega seoses võimalus olukord enda kasuks pöörata ning oma turuosa kasvatada. Mul on väga hea meel, et Fenestra juhtkond suutis nendel keerulistel kuudel rohkem kui 70 töötajaga ettevõtte töös hoida. Lisaks leiti endas usku ja veendumust, et ettevõte selle seniselt omanikult koos väärika ajalooga kaubamärgiga välja osta. Eesti tööstusele on see kindlasti võit,“ märgib Toots.
 ASi Fenestra Tallinna tehases töötab täna 75 inimest ning ettevõtte käive oli 2013. aastal 8 miljonit eurot. 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.05.25, 16:41
Energex - strateegiline partner, kes on kaasas ideest kuni investeeringu elluviimiseni
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Rapla Metalli tehasehoone.
Majandustulemused
  • 26.05.25, 13:06
Rapla Metall investeerib 2,5 miljonit eurot uude tehasesse
Täiendatud omaniku kommentaariga!
Eesti kõige edukama ettevõtte tiitli 2022 võitnud ettevõte saavutas värske masina- ja metallitööstuse kvartaliraporti andmetele tuginedes metallitoodete tootjate efektiivsuse TOPis 1,3 miljoni eurose käibega ühe töötaja kohta esikoha. Pildil Taavi Vesiaid ja Mihkel Rõuk.
TOP
  • 26.05.25, 08:30
Kõrge efektiivsuse TOP 22 | Vaata metallitoodete tegijaid, mis said rekordilise käibe ühe töötaja kohta
1,3 miljonit eurot käivet töötaja kohta teeb Äripäeva Rikaste topi esisaja ettevõtja
Graanul Investi koondkäive kahanes aastaga 102,7 miljoni euro võrra, ületades sellega kahekordselt valdkonna üldist koondkäibe kahanemist. Tulemust mõjutas üle-eelmise aasta kõrge võrdlusbaas.
TOP
  • 28.05.25, 08:34
TOP 10: puidutööstuse käibekasvu veavad tugevad saeveskid
Aeg helgeteks prognoosideks on möödas
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:15
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Pildil olevat K-Printi ületas esimeses kvartalis käibekasvuga vaid üks ettevõte.
TOP
  • 30.05.25, 10:48
TOP 10: trüki- ja pakenditööstuse suurimad käibekasvatajad
Haapsalu Uksetehas.
Majandustulemused
  • 26.05.25, 16:22
Haapsalu Uksetehas ujus turu langustrendile vastuvoolu ja kasvatas pisut käivet
ASi Toftan tegevjuht Martin Arula jätkab tööstuse juhina ka pärast müügitegingut.
Uudised
  • 22.05.25, 21:06
Combiwood ostis Toftani
Fotol Tanel Rooba, Robert Uibu ja Leo Rummel.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.05.25, 16:41
Energex - strateegiline partner, kes on kaasas ideest kuni investeeringu elluviimiseni

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Tööstusuudised esilehele