Soome ettevõtte Fenestra kontserni kuulunud Eesti tütarfirma AS Fenestra müüdi aprillis eestlastest investoritele. AS Fenestra jätkab akende tootmist, müüki ja teenindust endiselt kaubamärgi Fenestra nime all.
Ettevõtte juhatuse esimehena jätkava Rein Pruuli sõnul oli emafirma pankrot käesoleva aasta jaanuaris kahetsusväärne.
„On hea, et ASi Fenestra tegevus jätkub tavapäraselt, meil on hästi sissetöötatud tootmine, hinnatud kvaliteediga kaubamärk ja oskustega inimesed. Jätkame Eestis nii akende tootmise, müügi kui ka teenindusega,“ kinnitab Pruuli.
Swedbanki ehitusmaterjalide sektori juhi Mats Tootsi sõnul kadus turult seoses Soome emaettevõtte Fenestra OY pankrotiga ligi 90 miljoni euro ulatuses käivet.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Eesti akna- ja uksetootjatele tekib sellega seoses võimalus olukord enda kasuks pöörata ning oma turuosa kasvatada. Mul on väga hea meel, et Fenestra juhtkond suutis nendel keerulistel kuudel rohkem kui 70 töötajaga ettevõtte töös hoida. Lisaks leiti endas usku ja veendumust, et ettevõte selle seniselt omanikult koos väärika ajalooga kaubamärgiga välja osta. Eesti tööstusele on see kindlasti võit,“ märgib Toots.
ASi Fenestra Tallinna tehases töötab täna 75 inimest ning ettevõtte käive oli 2013. aastal 8 miljonit eurot.
Seotud lood
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?