Eelmisel nädalal käisid Eesti ettevõtjad koos majandusministeeriumi ja EASi esindajatega Norras otsimas koostöövõimalusi sealse naftatööstusega.
Delegatsioonist moodustasid suurema osa metalli- ja masinatööstuse firmad, oli ka mõni inseneriteenust pakkuv ettevõte ja IT-lahendusi pakkuv Nortal.
"EAS ajas kokku olulised kontaktid, kes tutvustasid turgu ja kuidas sinna läheneda," ütles visiiti juhtinud majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas. Eesti ettevõtjad külastasid offshore-sektori messi ning kaht naftapuurtorne ja nende seadmeid tootvat ettevõtet.
Kuningas pidas reisi nn maailma õlipealinna Stavangeri oluliseks verstapostiks, millele võiks järgmisel aastal lisanduda konkreetsemad kohtumised olulisemate tegijatega.
Kuninga sõnul on juba mitmel Eesti osapoolel praegu veepõhjast kütust pumpavate Norra firmadega lepingud olemas. Nende hulgas on näiteks BLRT tütarfirma Marketex Offshore Constructions ja E-Profiil. Kui eestlased soovivad teha kallimaid töid, siis tulebki minna sellistele nišiturgudele, nagu Norras külastati, leidis asekantsler.
"See, et teha valmis üks konstruktsioon kuskil 300-400 meetri sügavusel ookeanipõhja, eeldab tohutut kompetentsi ja kvaliteedinõudeid. Kui tellid kuskilt odavast kohast allhankijalt ja mingi asi läheb rikki, siis selle parandamine on tuhandetes kordades kallim. Mis Mehhiko lahes juhtus, siis isegi miljonites kordades kallim," selgitas Kuningas, viitades 2010. aastal toimunud British Petroleumi õlireostusele.
Tema sõnul peab pakutav töö olema 100protsendilise kindlusega ning seetõttu tehakse praegu suur osa töödest, sh keevitustööd, enamasti Norra enda ettevõtete poolt. Kuninga hinnangul on mõned Eesti ettevõtted aga samuti valmis selliseid kvaliteedinõudeid täitma.
Kohalikul turul ei saa aga läbi lüüa ilma erinevate juhtimise, kvaliteedi- ja keskkondsertifikaatideta. Kuningas kirjeldas külastust tööstusettevõttesse, kus oli 300 töötajat ja 60 arvprogrammjuhtimisega CNC-pinki (masinad), aga kus tootmisruumid olid täiesti tolmuvabad, nagu oleks tegu olnud mõne IT-ettevõtte tööruumidega. "Ja loomulikult töökvaliteet on tipus ja palk on tipus," lisas ta.
Lähemalt ettevõtjate Norra-reisist loe juba tänase Äripäeva paberlehest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?