Molycorp Silmeti juhatuse esimees David O’Brock soovitas täna toimuval EASi konverentsil „Liftiga tulevikku“ ettevõtetel oma ekspordiplaanide realiseerimiseks paluda abi kas või konkurendi käest.
O’Brock keskendus oma ettekandes väikerahva läbilöögivõimalustele globaalsetel turgudel ning soovitas ettevõtetel järgida erinevaid samme, mis peaksid aitama oma toodete ja teenustega välisturgudel paremini läbi lüüa.
Esmalt tasuks O’Brocki sõnul ettevõtetel endale selgeks teha, mida tahetakse välisturgudele müüa.„Olen näinud inimesi, kes lähevad investoritele ja koostööpartneritele rääkima, kuidas võiks asju teha. See pole kindel lähenemine. Partnerid tahavad teada, millele nad oma raha raiskavad,“ märkis O’Brock.Teisalt tasub endale selgeks teha turud, kus ettevõte oma teenust või toodet müüa saab. O’Brocki sõnul kaasneb sellega palju tööd, vaeva ja reisimist.Kui ettevõte teab, mida kliendid tahavad, tuleb järgneva sammuna selgeks teha, millist kvaliteeti kliendid ootavad.„Kui kliendil pole Cadillaci vaja ja talle piisab Fiatist, siis tootkegi viimast,“ märkis O’Brock. Kui ühel hetkel on klient toote eest nõus rohkem maksma ehk valmis Cadillaci ostma, tuleb hakata seda järk-järgult arendama.Üks olulisemaid tingimusi välisturgudel oma tootega läbilöömisel on O’Brocki kinnitusel aga usk oma tootesse.„Kui sa ise ei usu oma tootesse, ei löö ka läbi. Te peate ise 110% uskuma, et teie toode on see, mis on võimeline läbi lööma.“Lõpetuseks soovitas Molycorp Silmeti juht küsida julgelt nõu ja abi ettevõttest väljapoolt.
„Küsi abi kas või konkurendi käest. Väga heaks kohaks on koolid, kellelt abi küsida. Meie teeme koostööd mitmete koolidega Eestis ja nad on alati nõus aitama. Loomulikult küsi ka riigi käest abi.“
Seotud lood
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) avas 6. jaanuaril toetuse ettevõtetele, et suurendada jäätmete ringlussevõttu. Toetust saab küsida ettevalmistavateks tegevusteks, jäätmete ringlussevõtuks ning andmetega seotud digilahenduste väljatöötamiseks.