Eesti ettevõte BLRT Marketex valmistas Rootsi ettevõtte Cargotec Bulk Handling tellimusel 450-tonnise ümberlaaduri.
Ümberlaaduri lõppkasutajaks on Taani ettevõte Dong Energy, mis opereerib üht maailma efektiivseimat Kopenhaageni soojus- ja elektrikoostootmisjaama Avedøre.
Ümberlaaduri abil transporditakse laevadelt otse jaama seal kasutatavat kivisütt ja puitpelleteid. Ühe tunni jooksul on võimalik ümber laadida 800-1000 tonni puistematerjali. Ümberlaadur on võimeline teostama ümberlaadimise operatsioone kolmel erineval moel ning väga madala müratasemega.Metallkonstruktsioon kaalub 450 tonni. Selle valmistamine, alates projekti kättesaamisest kuni sertifikaatide kättesaamiseni, kestis 9 kuud. Valdava osa töödest, alates projekti üldjuhtimisest ja materjalide tarnimisest kuni seadmete paigaldamise ja testimiseni, teostasid BLRT Marketexi spetsialistid. Kaasati veel 21 Eesti ettevõtet, nt metalli tarnis Elme Metall.BLRT Marketexi juhatuse liikme Aleksander Kustovi sõnul on antud projekt esmakordne.“Tänaseks on selge, et sellised väljakutsed on meie meeskonnale jõukohased. Valmisolekut järgmisteks väljakutseteks kinnitavad nii valminud ümberlaadur kui ka muud kõrgtehnoloogilised seadmed, mida meie spetsialistid valmistavad nafta- ja gaasiplatvormide jaoks“, lisas ta.Laev siirdub Avedøre soojuse- ja elektrikoostootmisjaama, kus ümberlaadur esmalt testitakse ning seejärel lõplikult käivitatakse. Ümberlaaduri tõstetöid juhtis Hollandi ettevõte Biglift.Ümberlaaduri tõstetöid on näha alltoodud pildiseerias:
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?