• 25.04.13, 12:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas elektri hind alaneb?

Elektri hinnatõusu üheks põhjuseks on nimetatud Eesti Energia poolt aasta algusest ostma hakatud CO2 kvoote. Kas heitmekvootidele lähiajaks ennustatav hinnalangus tähendab ka odavamat elektrit?
Kui varem sai Eesti Energia CO2 kvoote tasuta, siis selle aasta algusest sisaldub heitmekvootide hinnakomponent põlevkivielektrijaamade toodetud elektri hinnas.
Paari viimase aastaga on CO2 kvoodi hind teinud läbi järsu kukkumise. Praegu kolme euro ringis oleva tonnihinna eest küsiti aasta tagasi 6,6 eurot ning veel aasta varem koguni üle kümne euro.
"Praegusel tasemel kvoodihind moodustab põlevkivielektri hinnast kuni kümnendiku, mis tähendab, et põlevkivielekter on Balti piirkonnas võrreldes varem prognoosituga praegu täiesti konkurentsivõimeline," märkis Maailma Energeetikanõukogu volinik Einari Kisel. Kui kvoodihind veelgi langeb, võib see tema sõnul alandada ka elektri börsihinda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Energia energiakaubanduse analüüsiosakonna juhataja Helen Tiits sõnas, et CO2 kvoodi hinna osa ettevõtte tootmiskuludes on konfidentsiaalne informatsioon.
Elektri põhivõrguettevõtte Elering juhatuse esimehe Taavi Veskimägi selgitusel tähendab Narva elektrijaamade jaoks CO2 kvoodi hinna muutus ühe euro võrra tonnist elektrienergia hinna muutust laias laastus ühe euro võrra megavatt-tunni kohta. "Madalam CO2 kvoodi hind tähendab madalamat elektrienergia hinda Eestis," kinnitas ta.
Millist hinda ennustavad CO2 kvoodile lähiajaks analüütikud, loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.11.24, 17:23
iguse mobiilne kaldaelekter muudab mängureegleid
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele