Veeteede amet sõlmis täna lepingu Kihnu või Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks. Ehitajaks on riigihanke võitja Baltic Workboats AS.
9 388 800 eurot maksva laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai.
Leping sätestab võimaliku lisatellimuse, kuid mitte kohustuse osta teine ja kolmas laev samadel tingimustel. Tellija teeb lisalaevade ostmise otsuse enne 1. märtsi 2015, teatas veeteede amet.
Laevu plaanitakse kasutada mandri ja Kihnu, mandri ja Vormsi ning Sõru-Triigi liinil. Laevad on mõeldud reisijate, autode ja lasti veoks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laeva maksimaalne mahutavus on 200 reisijat, kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laevale on hiljem võimalik paigaldada platvormtekk, mis mahutab lisaks 10 sõiduautot.
Laeva mõõtmed: pikkus 43,8 m, laius 12 m, süvis 2,7 m, töökiirus täislastis 12 sõlme, peamasinate võimsus 2 x 1000 kW, meeskond 5 inimest. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega 2 sõlme.
Projekti rahastab täies mahus Euroopa Regionaalarengu Fond. Laevad tellitakse projekti „Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine“ raames.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Päikeseenergia tootmise hoogsa lisandumise tulemusena on energiaturul tekkinud olukord, kus päikesepaisteliste ilmadega langevad elektrihinnad sageli nullilähedaseks või lausa negatiivseks. Seetõttu on viimastel aastatel päikeseparkide investeeringute tasuvus oluliselt vähenenud. See valmistab enim probleeme päikeseparkidele, mille kõrval puudub tarbimine või salvestuslahendus.