A. Le Coq’i juhi Tarmo Noobi hinnangul joogiturg käesoleval aastal tõenäoliselt ei kasva ning jääb mullusele tasemele, samal ajal mõjutavad sektorit erinevad hinnatõusud.
Tema sõnul mõjutasid eelmist aastat kehv suvi ja tarbimise langus ning 2013. aastal kasvab joogiturg vaid juhul, kui tuleb eriline suvi.
“Esiteks mõjutab sel aastal tootjaid ja tarbijaid lahja alkoholi aktsiisitõus; teiseks mõjuriks on poliitiline risk, kuna Eestis on valimisaasta ja tõenäoliselt tahetakse piirata või reguleerida õlle, energia- ja karastusjookide tarbimisega seonduvat; kolmandaks kallinevad mitmed joogitööstuse toorained, mis on pikaajaline ja püsiv trend seoses rahvastiku kasvuga maailmas; neljandaks tõuseb energia hind, “ loetles Noop.Ta lisas ka turundusliku riski, sest tootjatel on palju raskem oma sõnumeid tarbijateni viia, kuna ostjad on killustunud eri kanalite vahel ning uusi tarbijaid on aina raskem juurde võita.“Joogituru ainukeseks tundmatuks muutujaks jääb suvi ning kui see tuleb mullusest parem, ennustan joogiturule kasvu,“ lisas Noop.A. Le Coq’ile oli möödunud aasta Noobi kinnitusel joogituru keskmisega võrreldes oluliselt edukam, kuna ettevõte kindlustas liidripositsiooni, samal ajal kui õlleturg kukkus -4% ja mittealkohoolsete jookide sektor kahanes -5%. A. Le Coq’i käive kasva eelmisel aastal 5%.Noobi sõnul on 2013. aastal lahja alkoholi kategoorias eesmärgiks siidrituru liidripositsiooni võitmine ning long-drink’is suurema turuosa võitmine.Mittealkohoolsete jookide turul on sihiks turuosa suurendamine mahla-, vee- ja karastusjoogi segmendis ning energiajookide turul.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.