• 03.01.13, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

60 protsenti toiduainesektori ettevõtetest tunneb tööjõupuudust

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul on toiduainesektoris raske leida Eesti tööjõuturult sobivaid töötajaid ja spetsialiste.
Tema sõnul tunneb toiduainetööstuses üle 60% ettevõtetest tööjõupuudust ning napib kõiki spetsialiste alates tehnoloogidest ja tootearendajatest kuni meistrite ja tootevalmistajateni.
Peamiste murekohtadena toovad ettevõtted seejuures välja vajalike oskustööliste vähest ettevalmistust (seadistajad, meistrid), spetsialistide vähesust (tehnoloogid), saadaoleva tööjõu nõuetele mittevastavust, sektori madalat palgataset ja inimeste vananemist.  „Ka piirkonniti on erineva kategooria tööjõudu raske leida. Problemaatilisemad piirkonnad oskustööjõu osas on Põlva, Võru ja Valga, kuid ka Tartu ja Jõgeva maakond,“ sõnas Potisepp.Tekkinud olukorras püüavad ettevõtted hakkama saada erinevaid meetodeid kasutades: mõni püüab töötajaid üle osta, teised toiduliidu kaudu infot leida.„Kui enne masu otsiti peamiselt müügi- ja turundusjuhte, siis nüüd keskastmejuhte, tootmisjuhte jms,“ lisas Potisepp.Samas pole võõrtööliste kasutamine vähemasti toiduainesektoris kuigi levinud.„Toidutööstuses on tähtis hügieen ja see seab omad tingimused, mis seotud inimeste harjumuste ja elustandardiga. Seetõttu ei pakkunud mõni aeg tagasi läbi viidud küsitluse alusel võõrtööjõud eriti toidutöösturitele huvi – usaldatakse ikka rohkem oma inimesi. Küll aga ilmselt võib teema olla spetsialistide kasutamine ja siia toomine,“ selgitas toiduliidu juht.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele