Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) koostatud merenduse arengukava järgi peab laevaehituse ja –remondi sektori lisandväärtus 2020. aastaks ligi kahekordistuma, ulatudes 100 miljoni euroni aastas.
2009. aastal andis laevaehituse sektor lisandväärtust 57,3 miljonit eurot. Eelmisel neljapäeval valitsuses kinnitatud riikliku arengukava „Eesti merenduspoliitika 2011-2020” järgi peab see 2020. aastaks tõusma 100 miljoni euroni aastas. Arengukava analüüsi järgi on laevaehitust Eestis takistamas keskmiste ja suurte laevakorpuste ehitamiseks vajalike dokkide vähesus ning oskustööjõu puudumine.
Arengukavas lubas MKM 2013. aastaks läbi viia suuremahuliste investeeringute toetamise analüüsi ning kaardistada riigi laevastiku remondi- ja hooldusvajaduse. Samuti on 2014. aastaks välja selgitatud riigi laevastikuvajadus. Haridus- ja teadusministeerium peab tagama, et igal aastal läbib vähemalt 50 inimest keevitaja täiendkoolituse.
Väikelaevaehitajate jaoks peab EAS juba 2012. aastaks analüüsima praeguste turundustoetuste sobilikkust neile ning vajadusel meetmeid muutma. 2015. aastaks on MKM üle vaadanud turule sisenemise barjäärid ja teinud ettepanekud nende lihtsustamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.