Vanametalli käitleja Vakaru Refonda kogus kevadkampaania käigus 5800 tonni vanametalli, millest jaguks viie parvlaeva Hiiumaa ehituseks.
Kaks kuud kestnud kampaania käigus maksis Refonda neile toodud musta metalli tonni eest boonust 10 eurot ning värvilise metalli tonni eest 30 eurot. Möödunud aasta kevadel korraldas firma sarnase kampaania. Vanametalli toodi toona samapalju kui tänavu ja kokku maksti metallitoojatele boonuseid üle miljoni krooni. “Kampaania raames makstavad rahalised boonused ergutavad tooma vana metalli meile ka inimesi ja ettevõtteid, kes sellega tavapäraselt ei tegele. Seega pole kahtlust, et Eestimaa saab meie kampaaniate käigus alati oluliselt puhtamaks ja paremaks elupaigaks,” ütles Vakaru Refonda juhatuse esimees Peeter Raag.
Teadusuuringud on näidanud, et vanametalli kasutamisega säästetakse kuni 74% elektrienergiast ja kuni 40% veetarbimisest, õhu saastamine väheneb aga 86% ja vee saastamine 76% võrra.
Vanametalli kogumise kampaania partneriks on Eestimaa Looduse Fond. “Vastavalt kokkuleppele annetame iga kogutud tonni metalli pealt Eestimaa Looduse Fondile 2 eurot. Nüüd on selge, et toetame fondi looduskaitsealast tegevust 11 600 euroga,” lausus Raag.
Vakaru Refona on kontserni BLRT Grupp tütarettevõte, mis tegeleb musta ja värvilise metalli kokkuostu, töötlemise ning müügiga, samuti laevade utiliseerimisega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?