Äripäeva homme ilmuv tööstuserubriik tutvustab kogemust, kuidas diiselmootoriga kaubiku ümberehitamine korraga nii diislit kui maagaasi kasutavaks aitas kütusekuludelt säästa enam kui 30%.
Kui OÜ Gaznet Peugeot-kaubiku ümberehitamise ette võttis, lootis selle juhatuse liige Kristjan Relvik saavutada kokkuhoiuks keskeltläbi paarkümment protsenti. Testisõidud Riia ja Tallinna vahel aga näitasid, et reaalne rahaline sääst ulatub üle 30% ning võib ideaalsete tingimuste korral olla isegi kuni 40%. Säärase kaubiku puhul tavalise kütusekulu – 7–8 l/100 km asemel kukkus pärast maagaasi lisamist diislikulu 3–4 l/100 km. Kuna aga mootorikütuseks kohandatud surumaagaas on diiselkütusest praegu peaaegu poole odavam, siis on ka kokkuhoid märkimisväärne.
Kokkuhoid saavutatakse nõnda, et kui tühikäigul kasutab mootor ainult diislit, siis pöörete suurenedes lisatakse gaasi juurde. Keskmiselt tarbib selline mootor 60% gaasi ja 40% diislit.
Ümberehitamiseks koos seadistamisega kulub nädal-poolteist, kusjuures Relviku kinnitusel on oluline just põhjalik seadistamine, et mootorit mitte kokku kõrvetada. Vajalikud seadmed hangib Gaznet erinevatelt tootjatelt, juhtbloki programmid, mis gaasi ja diiselkütuse pealeandmise vahekorda reguleerivad, on endal toodetud.
Bensiini- või diiselmootori seadistamine ka gaasi tarbivaks maksab keskeltläbi 3000 eurot.
Lähemalt saab gaasikütuste kasutamisest mootorikütusena lugeda 2. juuni Äripäeva tööstuse rubriigist.
HIND: Maagaas mootorikütustest odavaim, AS Eesti Gaas, Äripäev
(€/l, seisuga 01.06.2011)• bensiin 95: 1,214• bensiin 98: 1,254• diisel: 1,189• vedelgaas (LPG): 0,77• surumaagaas (CNG): 0,67 €/kg ehk 0,5 €/lAllikad:
www.superhind.ee/gas
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Neste väärtused on integreeritud kõigisse ettevõtte tegevusvaldkondadesse ning just seetõttu ollakse pühendunud ka laste õiguste austamisele ning toetamisele.