Edu on tulnud tänu ekspordile Taani ja põhigruppide müügikasvule koduturul, kommenteeris ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop joogiettevõtte häid tulemusi esimeses kvartalis.
A. Le Coqi müügimaht kasvas käesoleva aasta I kvartalis ligi 27 miljoni liitrini, suurenedes mullusega võrreldes 18%. Ettevõtte käive oli I kvartalis 14,5 miljonit eurot ning ärikasum 1,58 miljonit eurot. Eksport kasvas lausa 73% ja korraliku müügikasvu tegi ka õlu (+11%, 11,4 mln liitrit), mahl (23%, 3,8 mln liitrit) ja karastusjoogid (14%, 2,4 mln liitrit).
„Need ekspordisuunalised projektid, mis me eelmisel aastal alustasime, hakkavad vilja kandma,“ põhjendas Noop ekspordi rekordilist tõusu. A. Le Coq ekspordib eelkõige Taani ja peamiselt müüb ta sealsel turul longerot ja siidrit.
Noobi kinnitusel on ka koduturg kerges kasvus ja ettevõte on juurde võitnud turuosa. „Õlledest rääkides on väga head tootlust andnud väikese alkoholisisaldusega A. Le Coq I, Tšehhi-tüüpi õlu Pils ja Valgevene õlu Lidskoe Pivo,“ loetles Noop. „Hakkasime Valgevene õlut müüma Eestis ja vene elanikkond on selle väga hästi vastu võtnud.“ Mahlade osas on A. Le Coqile suure tõusu andnud kaheliitrine mahlapakk, mida hakati tootma eelmise aasta detsembris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Head tulemused tähendavad seda, et tehasel on vahendeid arenemiseks,“ lausus Noop ning lisas et tänavu investeerib ettevõte 2,5 miljonit eurot eelkõige tootearendusse. „Üritame kliente üllatada järk-järgult ja kindlasti on üllatust oodata suve eel,“ lisas Noop.
Seotud lood
Eesti energiasüsteem seisab teelahkmel, kus ühelt poolt on surve vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ning teisalt tagada varustuskindlus ja konkurentsivõime rahvusvahelisel turul. Taastuvenergia areng on vältimatu samm, kuid seda saadab küsimus: kas meie sõltuvus välismaistest tehnoloogiatest ei suurene veelgi? Paneelid, inverterid ja akud vajavad materjale ning tootmisvõimsusi, mida Euroopas napib. Samas pakub taastuvenergia mitmeid strateegilisi eeliseid.