Ma arvasin juba mõned aastad tagasi, et kui mina oleksin A. Le Coqis otsustaja, siis ma ilmselt mõtleks tõsiselt kaheliitriste mahlajookide tootmise peale, tunnistas Marli mahlade müüja ASi Eckes-Granini Eesti (endine Marli Eesti) juhataja Toomas Tava.
„Kaheliitrine pakend on Eestis millegipärast populaarne ja kui sa tahad mahlaturul tegija olla, siis loomulikult on hea, kui sul on erinevad pakendid,“ rääkis Tava. „A. Le Coqi tulek kaheliitriste turule tekitab konkurentsi ja konkurents on iseenesest alati tore – paneb nii meid kui Guttat rohkem pingutama.“
Tava sõnul on oluline, milliste hindadega konkurent turule tuleb. „Mõnikord tehakse algul turule tulles väiksest dumpingut ja sellega võidetakse endale mingi turuosa ning hiljem tõstetakse hinda,“ seletas Tava. „Aga eks see ole näha, millise hinnastrateegiaga A. Le Coq tuleb.“
Tava andmeil tulevad Marli kaheliitrised mahlajoogid Eesti turule Leedus asuvast mahlatehasest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Gutta mahlade edasimüüja NP Foods Eesti ASi tegevjuhi Andrus Tüvi sõnul oli A. Le Coqi tulek kaheliitriste mahlajookide turule vaid aja küsimus. „Nende tulekust räägiti juba hulk aega tagasi, aga ilmselt jäi investeering mingiks ajaks masu taha kinni,“ lausus Tüvi. „Selge see, et nende tulek kaheliitriste turgu mõjutab, aga eks me oleme sellega ka arvestanud. Konkurents on igati teretulnud, aga lõppude lõpuks teevad inimesed oma ostuotsused ikkagi mahlade maitse ja hinna järgi.“
Tüvi ütles, et kuna ta pole A. Le Coqi uut pakendit veel näinud, pole tal ka suurt midagi kommenteerida. „Aura Fresh on seni olnud odavam sari ja tegu on olnud hinnatundlikule tarbijale suunatud mahlajookidega,“ sõnas ta. „Gutta tootesarjas on kaheliitrises pakendis enamuses mahlad ja nektarid.“
Seotud lood
Mahlaturu liider A. Le Coq tuleb kaheliitriste mahlajookide turule eesmärgiga suurendada tuleval aastal turuosa Eestis vähemalt kümne protsendi võrra ning võtta ette jõuline sisenemine lõunanaabrite turule.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.