Kesvamärjukese tootja Carlsbergi I kvartali kasum kukkus ligi 7% Venemaa õllesektorile kolmekordistunud maksude tõttu.
Carlsberg kontrollib Venemaal 40% õlleturust, vahendas Lenta.
I kvartalis kukkus Venemaa õlleturg 12%, Carlsbergi müük kahanes samas vähem kui teistel õlletootjatel.
Möödunud aasta lõpus loobus Carlsberg Harkovi õlletehase ehitamise plaanist. Selle põhjuseks toodi kriis, mille tõttu on aktsiise tõstetud ja õlle tarbimine vähenenud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Carlsberg müüb Venemaal Carlsbergi, Tuborgi, Baltika ja Kronenbourgi nimelist õlut. Ettevõttele kuulub Venemaa suurima õlletootja Baltika aktsiate kontrollpakett. Samas on Venemaa Carlsbergi suurim turg.
Venemaa rahandusministeerium soovis õlleaktsiisi tõstmisega eelarveauke lappida, lootes tänavu täiendavalt koguda ligikaudu 65 miljardit rubla.
Õllemüügi kahanemisest on võitnud Venemaa viinatootjad, sest viina tarbimine on kasvanud.
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.