Loksa Laevatehas koondas ajavahemikus veebruarist aprillini 530 inimest, kuigi laevafirma teatas hiljuti, et tegelikult töötajaid lahti ei lasta. 29. aprillil korraldab töötukassa Loksal koondatutele töövahenduspäeva.
Loksa Laevatehase esimese koondamise käigus möödunud aasta augustis kaotas töö 50 inimest ja käesoleval aastal ajavahemikul veebruar-aprill koondati lõplikult 530 inimest, rääkis töötukassa koondamistele reageerimise meeskonna juht Tiiu Vilms.
Veel jaanuari lõpus ütles Loksa laevatehase personalidirektor Marju Varter, et tegelikult koondamist polegi. Tema seletusel on inimesed tööl ja said koondamisteated kätte igaks juhuks: "Neile on öeldud, et paberid võetakse käest tagasi, kui olukord muutub."
"Töötukassa on pakkunud Loksa Laevatehasele koondamiste läbiviimise tuge kogu selle perioodi vältel,“ lausus Vilms. Koondatutele on käidud tutvustamas töötajatele tööturuteenuseid, vahendatud aktuaalset infot vakantsete töökohtade kohta, teinud tööotsingualast teavitamist, korraldanud tööotsingute töötoa ja karjäärinõustamise grupikonsultatsiooni.
Reedel, 29. aprillil korraldab töötukassa laevatehase töötajate värbamispäeva, mille eesmärk on näidata inimestele võimalusi, kuidas edasi minna. "Võtame kaasa töötukassale saabunud tööpakkumisi," selgitas Vilms. Ka on kutsutud konkreetsed tööandjaid tutvustama oma firmat ja töökohti, avas ta töövahenduspäeva programmi.
Euroopa töövahendusvõrgustiku EURES tuge töövahenduses tutvustab töötukassa nõustaja ning Harju Ettevõtlus ja Arenduskeskus räägib toest, mida nemad pakuvad, märkis Vilms. Finantsnõu on andmas ka Sampo pank ning Loksa linnapea Värner Lootsmann räägib inimestele linna olevikust ja tulevikust.
"Töövahenduspäevale on oodatud kõik Loksa linna ja lähiümbruse aktiivsed inimesed, kes seisavad valikute ees, kuidas oma tööeluga edasi minna," kutsus Vilms. Töövahenduspäev toimub Loksa Kultuurikeskuses 29. aprillil kell 11-14.
Koondamisjuhtude kohta Eestis üldiselt tunnistas Vilms, et olukord on paranenud. "Kollektiivsete koondamiste arv on kahtlemata vähenenud, seega pigem kahanev trend," möönis ta. Mõned suurearvulised koondamised on olnud põhjustel, et viiakse kogu tootmine Eestist ära või lõpetatakse tegevus, põhjendas Vilms.
"Reeglina on sellised koondamised väga korrektselt läbi viidud, tegevused läbi mõeldud ja planeeritud. Koondavad tööandjad on aktiivselt pakkunud enda vabanevaid töötajaid uutele tööandjatele," lausus Vilms.
Seotud lood
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?